תנור תעשייתי למטבח

מהו התנור התעשייתי?

תנור תעשייתי הוא תנור גדול וחזק שלא מיועד לשימוש ביתי. למעשה אפשר להשתמש בו בבית באופן תיאורטי אך מעשית אין צורך בתנור עם תפוקת עבודה מרשימה כזו, והוא מתאים לשימוש מסחרי לבתי עסק וכמובן למפעלים גדולים. תנור תעשייתי יכול להגיע למימדים של כמה מטרים והוא יכול לאפות, לחמם ולצלות מאפים רבים אך השימוש שלו לא רק לתחום המזון אלא לשימושי מעבדה, יצירת פריטים שונים שצריכים להתחזק בחום גבוה מאוד, יצירת תבניות קרמיקה, לייבוש ולעוד שימושים שונים ומגוונים.
מה ההבדלים בין תנור לתנור?
• אחד ההבדלים הבולטים ביותר הוא כמו הגודל. יש תנורים תעשייתיים עצומים לעומת תנורים שמעט יותר גדולים מהתנורים שיש לנו בבית. כל תנור מתאים לשימוש אחר כאשר בדרך כלל גם הפעולות שלהם שונות. יש תנורים שמיועדים למוצרי מזון לעומת תנורים גדולים הרבה יותר שמתאימים לחלקי צנרת או לפריטי אומנות גדולים שעשויים מחומרים כגון קרמיקה או חימר.
• הפעולות שמבצעים התנורים שונות גם הן. יש תנורים שיכולים לפעול על 'טורבו', זאת אומרת חימום מהיר וחם במיוחד, יש תנורים שטמפרטורת המקסימום שלהם לא תספיק לשימושים מסוימים ויש תנורים שמסוגלים לאפות סוגים שונים של מוצרי מזון, אפילו בו זמנית. המפרט של התנור משפיע מאוד על מגוון הפעולות שהוא יכול לבצע ופרמטר זה מהווה את אחד השיקולים המרכזיים ברכישת תנור תעשייתי.
• תחזוקת התנור היא דבר שיכול להיות הפרמטר שבסופו של דבר נבחר או לא נבחר בתנור תעשייתי מסוים. התנורים יכולים להיות יעילים במיוחד ומהירים בכל הפעולות שהם מבצעים עם שימוש נוח ביותר אך מה זה שווה אם התחזוקה שלו והניקיון שלו יקרים וארוכים. תנור נוח הוא תנור שקל לתחזק ואין צורך לבזבז עליו יותר מידי זמן. יש תנורים שכל החלקים שלהם מתפרקים ובימינו יש תנורים שאפילו מנקים את עצמם, אמנם לא באופן יסודי אך באופן שהופך אותם לבריאים הרבה יותר ולניקיון בתדירות נמוכה יותר.
• עוד הבדל קטן אך גדול הוא המורכבות של התנורים. יש תנורים מאוד מסובכים עם הרבה אפשרויות שלמעשה לא נחוצות לאותו משתמש. חשוב מאוד לבחור תנור שייטיב עם המשתמש כמה שיותר ולא אחד שיכיל פעולות שאינן נחוצות ורק מהוות מקור לבלבול.
תנורים עם מגוון רחב של שדרוגים

תמונה של תנור תעשייתי

 

ככל שהשנים מתקדמות התנורים נעשים יותר ויותר משודרגים. יש תנורים שיכולים לפעול לפי תכנית פעולה שתשנה את הטמפרטורה או את מנגנון החימום לפי דרישה מוקדמת, יש תנורים שמסוגלים להתפרק ביתר קלות ויש תנורים שמאפשרים בישול שונה בכל אחד מחלקי התנור כאשר החלקים הללו מופרדים כמעט לחלוטין זה מזה ומהווים ממש כמו תנורים נפרדים. ההתקדמות הטכנולוגית לא חלפה על התנורים הללו שהופכים להיות יותר אמינים ויותר מזה, הרבה יותר עמידים לאורך השנים. זה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת תנור, הוא חייב להיות עמיד לשימוש ארוך טווח בעיקר כי מדובר במכשיר יקר שהרס שלו יכול לפגוע בתפוקת העסק כולו.
ניצול אנרגיה לחיסכון ארוך טווח

כשם שהמכוניות שאנו נוסעים עליהם באופן יום יומי נעשות יותר ויותר יעילות עם הזמן, גם התנורים ושאר מוצרי החשמל נעשים יותר יעילים ומנצלים את האנרגיה טוב יותר. בעיקר כשמדובר בתנור תעשייתי גדול שמשתמש בהרבה אנרגיה, חשוב לבדוק עד כמה ניצול האנרגיה מירבי. יש תנורים שמבודדים את החום היטב ובכך שומרים על הטמפרטורה קבועה לאורך זמן ולכן ניצול האנרגיה שלהם מצטיין, לצד תנורים בהם תפוקת החשמל הנדרשת גבוהה משמעותית.
אברהם תנורים מתמחה בתנורים תעשייתיים כבר שנים רבות. כדי לקבל את התנורים הטובים ביותר צריך לפנות אל הטובים ביותר ונשמח לעזור לכם עוד היום בבחירת התנור המושלם בשבילכם.

המאמר באדיבות אברהם תנורים – תנורים תעשייתיים