שדרוג הבית בעזרת פרקטים

פרקטים מעץ מלא יכולים לשדרג את חלל הפנים בבית ולהעלות את הערך שלו. במאמר הבא נסביר מה היתרונות הכלכליים של ריצוף מן הסוג הזה וכיצד מנצלים אותם על הצד הטוב ביותר
ריצוף פרקטים  מעץ מלא מהווה תוספת יפה וייחודית לכל בית. הפרקטים מתאימים לחלל הפנים והסלון, לחדרי שינה וגם למטבח או לחדרי שירות וחדרים רטובים. פרקטים מעץ מלא מגיעים היום במגוון רחב של דגמים, דוגמאות, צורות וטקסטורות והעלות הכלכלית שלהם משתלמת לטווח הקצר והארוך. יתרה על כך, פרקטים יכולים לשדרג את הבית ולהעלות את הערך שלו. הנה כמה יתרונות שמוכיחים את זה:

תחזוקה

קל לשמור על מראה נקי ומבריק של פרקטים מעץ מלא. בעלי בתים צריכים להציב את התחזוקה בראש סדר העדיפויות, על מנת להימנע ממצב של הוצאות מיותרות על ניקיון, פוליש או וקס. התחזוקה של הפרקטים מתבצעת בהתאם להוראות היצרן והיא לא דורשת מאמץ מיוחד. בנוסף, פרקט מעץ טבעי מאפשר חידוש בשמן או לכה בהתאם לדרגת השחיקה.

שיפוץ

אפשר להשתמש בפרקטים מעץ מלא כדי לשדרג בית קיים במהלך שיפוץ. לא צריכים להסיר את הריצוף הישן על מנת להדביק את הפרקטים, ההתקנה מתבצעת במהירות על ידי אנשי מקצוע ולרוב היא מסתיימת תוך חצי יום עבודה בלבד. פרקטים חוסכים זמן במהלך שיפוץ ומבטיחים שביעות רצון מלאה בסיומו.

עלויות

התחרות בין יצרני פרקטים מעץ מלא פועלת לטובת הלקוחות. כתוצאה מכך, כמעט מדי שנה יש ירידת מחירים של עשרות אחוזים על הפרקטים הפופולאריים. אפשר למצוא עלויות אטרקטיביות גם בקטגוריה של פרקטים למינציה וגם בפרקטים מעץ מלא, גושני או שכבתי.

אחריות יצרן

בניגוד לפתרונות ריצוף אחרים, פרקטים מעץ מלא מגיעים עם אחריות יצרן. האחריות אמורה להופיע על גבי אריזת הפרקטים וטופס ההזמנה. היא מציינת את רמת ההגנה המוענקת ללקוח ואת האופן בו נציגי היצרן מטפלים בבעיות נפוצות או בלתי צפויות.

המלצות על התקנת פרקטים מעץ מלא

יש כמה המלצות שיכולות לסייע לבעלי בתים המתעניינים באפשרות של שדרוג עם פרקטים מעץ מלא. ראשית, כדאי למקם פרקטים בצבעים בהירים בכניסה לבית ובעיקר בסלון או במטבח. אפשר להתעניין בפרקט פולימרי עמיד במים עבור איזורים לחים, או להשוות בין דגמי פרקטים לפי דירוג AC. כדאי להגיע לאולמות התצוגה ולראות מקרוב את ההבדלים בין דוגמאות פרקטים, טקסטורה וצבעים. זו הדרך הנכונה לשדרג את הבית מבלי לשאת בהוצאות שיפוץ מיותרות אחת למספר שנים.
שנית, רצוי לגוון את הפרקטים בחדרי השינה של הילדים וההורים. פרקטים לחדרי ילדים אמורים להיות עמידים ולהעניק יתרון פונקציונאלי לעומת שיטות ריצוף אחרות, בעוד בחדרי ההורים הדגש הוא דווקא על אסתטיקה. גם כאן מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי דגם הפרקט ושיטת ההתקנה.

פרקטים מעץ מלא