שבבי עץ לחימום הבית

בימים קרים גובר הצורך לחמם את הבית. יש מספר אפשרויות חימום והסקה ובעלי הבית מחליטים עליהם בעת בניית הבית, בעת שיפוצים כלליים או סתם כאשר עולה הצורך להתארגן לכך. חימום בית נעשה באמצעות מקורות אנרגיה שונים ובניהם: סולר או נפט, גז, עצים וחשמל. לכל סוג של מקור אנרגיה יש יתרונות משלו והבחירה נעשית על פי פרמטרים שונים בהם: מיקום הבית, צרכי הדיירים, תקופת החימום, נוחות השימוש, וכמובן, עלויות. במקרים רבים יש גם שיקולים שקשורים בנוי ובמראה של מקור החום. אח בנוי או קמין יפהפה הם דוגמאות בולטות לכך. רבים רואים בהם מקור חום יפה שמאפשר רגעים חורפיים רומנטיים ונעימים.

חימום באמצעות עצים לסוגיהם

אם מדברים על חימום באמצעות קמין או אח הרי, שלרוב, משתמשים בעצים להסקה אשר מסופקים לבית מדי חורף. הטיפול בעצים אלו הינו מורכב. יש צורך לאחסן אותם במחסן מיוחד, והם תופסים נפח. בעת ההפעלה יש צורך להזין אותם כל העת. לרוב, עולה עשן דרך הארובה ואם התנור אינו נקי מספיק אזי הוא יכול להיכנס לתוך חלל הבית. בסוף הבעירה מצטבר אפר רב שאותו צריך לנקות כל העת. קיים פתרון נהדר אחר לחימום באמצעות עצים שמבטל את מרבית תופעות הלוואי האלו. מדובר על חימום באמצעות שבבי עץ שהינם תוצר לוואי של תעשיית העץ. בעת חיתוך ועיבוד עצים נוצרת אבקה אשר ממנה מייצרים את השבבים הללו.

ייצור שבבי עץ

האבקה עוברת תהליך עיבוד ובמסגרתו היא נדחסת עד כדי היווצרות כופתיות (שבבי) עץ ובשם האחר פתיתי פלט. כופתיות אלו מיוצרות מסוגים שונים של עצים ורשויות עולמיות ואירופאיות קובעות להן תקנים. התקנים מציינים את דרגת הזיהום שנגרמת בעת  הבעירה, וכמובן, מתחשבים בכמויות העשן שנפלטות, בסמיכותו ועוד. בשבבי עץ מאיכות פחותה משתמשים בתחנות כוח, במערכות הסקה ובתעשייה, ואילו האיכותיים יותר נועדו לקמינים ביתיים. שבבי העץ יוצרים בעירה נקייה. העשן היוצא מהם אינו סמיך ונוצר בעיקר בזמן ההדלקה. כמות האפר הנוצרת נמוכה מאוד וכך נשארות תעלות ומערכות הקמין נקיות מרבית הזמן.  הפועל היוצא הוא שאין צורך לנקותם בתכיפות רבה מדי.

ייצור אנרגיה רבה

היתרון האדיר של שבבי העץ מצוי בכמות האנרגיה  הרבה שהם מפיקים. החום הנפלט מהבעירה רב מאוד, מאפשר חימום מהיר של חללים ומגיע לטווחים ונפחים גדולים יחסית. החום יעיל פי כמה מחום שמופק מבולי עץ לסוגיו. מומלץ לבחור שבבי עץ מאיכות טובה אשר גודלם ודחיסותם יתאימו לקמין אשר מצוי בבית. בעירתם האיכותית תספק את מירב האנרגיה במינימום תופעות לוואי של עשן, ובמינימום לכלוך היוצר סתימות וכיוצא בזה. כך, יחומם הבית בצורה טובה ויעילה ובמאמץ מינימאלי בימי החורף הקרים ביותר. קיימים יתרונות רבים בשימוש בשבבי עץ לחימום ומן הראוי לנצלם לתועלת דיירי הבית.