ציפוי מתכת על פלסטיק

ציפוי מתכת משמש כדרך לחזק חומרים שונים ולהעניק להם תכונות חדשות

ציפוי בעזרת מתכת הינה פעולה בה מצפים חומר מסוים במתכת בעלת תכונות מסוימות, כגון אבץ, זהב, ברזל ועוד, ועל ידי כך גם מחזקים את החומר המקורי וגם מעניקים לו תכונות חדשות כגון מגנטיות, עמידות בפני מים או חום וכדומה. אחד החומרים הנפוצים ביותר לציפוי הינו פלסטיק.

אז מה כדאי לדעת על ציפוי פלסטיק במתכת?

מדוע מצפים פלסטיק במתכת

הפלסטיק אינו שונה משאר החומרים אשר מצפים בעזרת מתכת, וגם הוא עובר ציפוי בכדי לשנות את תכונותיו. לרוב, פלסטיק מצופה במתכת בכדי להעניק לו קשיחות רבה יותר, ובעצם בכדי שניתן יהיה לעצב את המתכת בצורה הנדרשת תוך ניצול תכונות שונות שלה כגון הולכת חשמל, מגנטיות ועוד כך שהמוצר המוגמר יקבל תכונות אלו.

אפשרויות עיצוב

אחד היתרונות החשובים ביותר בפלסטיק הינו קלות העיצוב שלו. כיום רבים בוחרים לעצב מבנים שונים כגון מערכות חשמליות קטנות, תכשיטי ועוד קודם כל בפלסטיק, ולאחר מכן להעביר אותו תהליך ציפוי במתכת כלשהי. בצורה זו, ניתן להגיע לרמת עיצוב גבוהה ביותר וכן לשפר את מראה המוצר הסופי בעזרת ציפוי המתכת.

מתכות נפוצות לשימוש

את הפלסטיק יש לצפות במתכת אשר תעניק לו את התכונות הנדרשות בכל מקרה ספציפי, וישנו מגוון רחב ביותר של מתכות בהן ניתן לעשות שימוש- כסף, זהב, רודיום, ניקל, כרום, אבץ, טיטניום ועוד.

כיצד מתבצע הציפוי

ציפוי פלסטיק במתכת אינו מתבצע כמו ציפוי חומרים אחרים ולכן יש לדעת כיצד להתאים בצורה מיטבית את המתכת לצורך וכיצד לבצע את העבודה עצמה בצורה אשר תפיק את התוצאה הסופית הרצויה. התהליך עצמו כולל ניקוי יסודי של הפלסטיק, הכנתו לציפוי, ציפויו במתכת הרצויה והקשחת וגימור המתכת.

ציפוי מתכת על פלסטיק יכול לסייע במגוון רחב של מקרים בענפים שונים

אנו רואים כיום שימוש בפלסטיק מצופה במתכת בענפים רבים ושונים- ענף התכשיטים, ענפים טכנולוגיים ועוד, וזאת בשל היתרונות הרבים שישנם לחומרים מסוג זה ואפשרויות השימוש הרבות שיש לחומרים אלו בענפים השונים.