צביעת ריהוט פלסטיק

פריטי פלסטיק זקוקים לעיתים לחידוש. את החידוש ניתן להשיג בעזרת צבעים ייעודיים ושמירה על השלבים הבאים:
א. ניקוי יסודי ועמוק – השלב הראשון בצביעת ריהוט פלסטיק הוא ניקוי יסודי ועמוק. יש לנקות את הפלסטיק מכתמים שהצטברו עליו עם הזמן, בעיקר כאשר מדובר על ריהוט גינה וחוץ. הניקוי משמעותי להסרת אבק שחודר לתוך הפלסטיק ולא יורד בשטיפה עם מים. יש חומרי ניקוי ייעודיים לפלסטיק ובהם כדאי להשתמש. עם זאת, ניתן לדלל חלק מהחומרים הפעילים בעזרת מים וכך להגן על הפלסטיק מפני שחיקה ובלאי. יש לשטוף את הפלסטיק ביסודיות ולהמתין לייבוש מלא לפני הצביעה.
ב. שיוף עדין – נצלו את העמידות של ריהוט פלסטיק על מנת לשייף אותו בעדינות לפני הצביעה. צביעת פלסטיק לאחר שיוף משיגה תוצאות מצוינות ועמידות. את השיוף תבצעו עם נייר עדין, כאשר לאחר מכן תוכלו למרוח שכבת בסיס ואז שכבת מט.
ג. פלסטיק לבן מול פלסטיק צבעוני – זכרו שיש הבדלים משמעותיים בין צביעת פלסטיק בצבעים שונים. פלסטיק לבן תצטרכו לצבוע בצורה אחרת מאשר פלסטיק צבעוני, ללא קשר לגודל הריהוט או לכמות הלכלוך שיש עליו. על פלסטיק לבן מקבלים אפקט ייחודי שדורש שימוש בצבעים המאושרים על ידי היצרן. לעומת זאת, עבור פלסטיק צבעוני ניתן להשתמש בחומרים מגוונים יותר.

צביעת פלסטיק

היתרונות של צביעת פלסטיק

צביעה היא חלק בלתי נפרד מחידוש רהיטי פלסטיק ישנים. יחד עם זאת, את יתרונות הצביעה ניתן למצוא גם בפריטים אחרים שלא מתפקדים כמו ריהוט. אלו לדוגמא צעצועי פלסטיק של הילדים, חלקי מכוניות, מחסנים, סירות וחפצים נוספים. היתרון של הצביעה הוא שניתן להיעזר בו כדי להגן על הפלסטיק מפני שחיקה ובלאי. רוב הצבעים המשמשים לחידוש של הפלסטיק עמידים בנזקי מזג האוויר ומגנים על הריהוט לאורך שנים.
חשיפה לשמש גורמת לחלקי פלסטיק להיפגע. השמש מכה בחלק העליון של הרהיטים, כאשר בהדרגה מתמלאים פני השטח בנקבוביות. הפתרון הוא מריחה של חומר לחידוש משטחים ועליו צביעה עם חומרים פעילים. צביעה כזו תחזיר לפלסטיק מראה מקורי ומלא ברק.