עיצוב נכון ובטיחותי של חדרי ילדים ותינוקות

ילדים אכן הם שמחה, אבל מבחינת ההורים, הם בעיקר אחריות ומחויבות לדאוג לסיפוק צרכיהם, לאפשר להם את כל מה שלא ידיהם לעשותו על מנת להבטיח להם ילדות מאושרת ורגועה. סוד גלוי הוא כי חלק הארי של הורים- כך יש לקוות ולהאמין משקיעים כל מאמץ אפשרי וכל משאב אפשרי על מנת לייצר עבורם את המקום הטוב הנוח והנעים להם בבית.

זה מתחיל כבר מגיל לידה ואפילו לפני, הורים רבים המחכים לילד, מתחילים להכין את הסביבה הביתית עבור התינוק. הכנת חדרי תינוקות נעשית באהבה רבה וצפייה לתינוק שעתיד לבוא, ניכר שישנה השקעה מרבית בעיצוב החדר על מנת שישדר חום, אהבה ובטיחות.

אזור הנוחות הוא גם אזור הבטיחות

יש חשיבות גדולה ביותר לבחירת ריהוט איכותי ובטיחותי, ודאי כאשר מדובר בחדריהם של תינוקות וילדים קטנים. בחירה מושכלת של ריהוט ואביזרים שונים המיועדים לחדרי תינוקות וילדים מתבצעת בראש שקט ברשתות שיווק גדולות, שבהן מוצעים מוצרים מותגים של מיטב יצרניות הריהוט, המוצרים והאביזרים השונים המיועדים לחדרי ילדים.

כדי להפוך את החדר למקום שבו ירגיש הילד בבית, חשוב לייחד מחשבה לכל הפרטים- גדולים כקטנים: לבחור ריהוט פונקציונאלי, מיטה מתאימה למידותיו, להנגיש ולזמן לו את כל מה שמשמש אותו ביום-יום, ליצור פתרונות אחסון שמאפשרים ניצול מיטבי של החדר, מותירים בו חלל גדול מספיק שמאפשר חופש תנועה.

כשלרהיטים יש אבא ואימא

בעוד שהורים הם אלו שמעצבים את חדרי תינוקם באמצעות טעמם האישי בלבד, המצב הוא שונה בחדרי ילדים. ההורים כעת צריכים להתחשב בטעמו ועולמו האישי של הילד. כיום הורים רבים מבינים זאת ונותנים לילדיהם לעצב את חדרם על פי טעמם. עיצוב החדר על פי טעמו של הילד מגבירה את תחושת האמון שלו בהורים מעצם העובדה כי הוא מרגיש שסומכים עליו ומתחשבים בדעותיו.

אך לצד העיצוב יש את עניין הבטיחות. כשאתם בוחרים, יחד עם הילד, את הריהוט ואת הציוד לחדרו, חשוב להסב את תשומת לבו להיבט הבטיחותי; לבדוק כל פריט היטב, לוודא כי אין בו בליטות, זוויות חדות, וכי הוא עשוי מחומרי גלם איכותיים, חזקים ועמידים.

ככל שרכישת הפריטים השונים מתבצעת ברשת ארצית גדולה ומוכרת, שיש לה סניפים במקומות רבים בכלל ובערים גדולות בפרט, כך ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי יש לכם על מי לסמוך, וכי יש לכם אל מי לפנות ועם מי להתייעץ.
קבלת מסמך המעיד על אחריות החברה המשווקת לכם את המוצרים חיונית לתחושת השקט והביטחון שלכם כי אם וכאשר תתגלע בעיה כל שהיא- יהיה לכם אל מי לפנות כדי לקבל מענה ופתרון.

לסיכום, חשוב שחדרי התינוקות יהיו נעימים וישרתו נאמנה את התינוק והילד. חשוב לשמור על טמפרטורה נעימה בחדר, על תחזוקה וניקיון., לדאוג שהרהיטים יהיו בטיחותיים ללא פינות חדות או בליטות וכמובן לא להזניח את העיצוב, כמו שאתם רוצים שחדריכם יהיה יפה ומעוצב ויתאים לאישיותכם, כך חשוב גם שחדרי הילדים יהיו כך, יהיו נעימים ומזמינים.