סנטף שקוף בעיצוב הבית

עיצוב הבית היא לא משימה פשוטה כל כך כי היא דורשת עמידה בפרמטרים רבים. מצד אחד יש צורך בעיצוב שיהיה במחיר נוח, מצד שני יש צורך בעיצוב דקורטיבי ויפה שמתאים לעיצוב הקיים בבחירת כל פריט ופריט ומצד שלישי יש צורך גם לדאוג לעמידות איתנה וחוזק של אותם חומרים שנבחרים. נדמה שעיצוב הבית בסנטף שקוף יכול להיות הפתרון ובמאמר זה נסביר מדוע.

מהו הסנטף?

הסנטף הוא למעשה לוח פולי ביקרבונט. לוחות פולי ביקרבונט הם לוחות חזקים מאוד שיכולים לעמוד בחבלות חזקות וביכולת העמסה כבדה מאוד ועל כך עוד נרחיב בהמשך. לוח הסנטף הוא אחד הלוחות הנפוצים ביותר שיש והוא מציג מספר רב של תכונות. השימוש בו נפוץ מאוד במגזר הביתי, העסקי והתעשייתי ואפשר לומר כי הפופולריות שלו עולה בהדרגה משנה לשנה. לוחות סנטף שקוף מצליחים לשלב מספר יתרונות משמעותיים ביותר ורק נשאר להבין מדוע.

היכן ניתן לשלב את הסנטף בבית?

• הסנטף יכול להיות שימושי מאוד במגוון עיצובים בבית כאשר סנטף שקוף יכול להשלים את הפרגולה ולספק לנו הגנה כגגם מנפי הגשם. אמנם יש פרגולות שיכולות להיות סגורות לחלוטין ואז הן יהיו מחסה נהדר נגש הגשם, אך כך לא נוכל ליהנות מהשמש. עם לוחות סנטף שקוף ניתן ליהנות משני העולמות.

• לוחות סנטף שקוף או שקופים למחצה יכולים להיות נהדרים גם בכניסה לבית בתור סככה, כאשר השימוש הנפוץ הוא כסככה לחנייה. ניתן להקים מהם גם סככה לכניסה לבית, לחצר ולמעשה להשתמש בהם גם לעיצוב מעל בריכה ובתוך הבית כדי להכניס אור בחלק מהנקודות.

לוח סנטף שקוף יכול להיות גם צבעוני

היתרון הראשון שנדבר עליו הוא כמובן היתרון העיצובי. לוח סנטף יכול להיות שקוף לחלוטין ולהיראות ממש כמו זכוכית. כמובן שהוא חומר חזק ויש שיאמרו גם טוב יותר באופן כללי מזכוכית, בגלל שהוא לא שביר כמוה. ההבדל הגדול בעיצוב של הסנטף הוא שהוא יכול להיות גם בצבעים שונים. למשל, אפשר לבחור לוחות סנטף שקוף אם שיהיו בגוון יותר כחול או יותר ירוק וזאת על ידי הוספת חומרים מתאימים. ככל שהסנטף יהיה שקוף יותר, יותר אור ייכנס, וכך ניתן למעשה להגביל את כמות הקרינה האולטרה סגולית שנכנסת

יפה כמו זכוכית אך חזק ממנה

הסנטף חזק מזכוכית פי כמה וכמה ויכולת ההעמסה שלו משמעותית טובה יותר. יש שאומרים כי הסנטף חזק פי 200 מזכוכית וכי יכולת ההעמסה שלו פי 6 טובה יותר אך זה משתנה לפי איכות הסנטף וכמובן עובי הזכוכית שעומדת להשוואה. הבעיה ה גדולה בשילוב של זכוכית היא הסכנה בנפילתה או שבירתה. ברגע שרוצים להציב תקרת זכוכית או מפתחים גדולי שייעטפו בזכוכיות רבות, לוקחים סיכון שהזכוכית תישבר בגלל חבלות שונות. זכוכית שנשברת עלולה לגרום לנזק רב ואף לגבות חיי אדם, בוודאי עקב נפילה מגובה. עם סנטף הסיכוי הזה הרבה יותר נמוך.

עמידות נפלאה לכל מזג אוויר

לוחות סנטף שקוף יכולים להתאים לעיצוב בכל מקום ובעיקר לעיצוב בבית כיוון שכך הלקוחות מרוויחים גם עיצוב עמיד לאורך זמן. קל מאוד לנקות את הסנטף וכמעט ולא צריך לתחזק אותו והוא אטום לחלוטין כנגד מים, מה שמאפשר להציב אותו בפרגולות ובסככות לחנייה. העמידות שלו טובה גם בפני טמפרטורה כאשר תאני לחות, חום גבוה , גשם, ברד וקור עז שיכול לרדת מתחת לאפס, לא רלוונטיים עבורו בכלל. העמידות שלו הופכת אותו לחומר מעולה לשילוב גם בתעשייה וגם במקומות שחשופים לתנאי מזג אוויר לא פשוטים, היכן שזכוכית בוודאות הייתה רעיון רע ויקר יותר.