סוגי תריסים לבית

תריסים בחלון הביתבחירה נכונה של תריסים לבית מתחילה בהיכרות עם ההבדלים בין הסוגים השונים. הנה המאפיינים של הדגמים הבולטים:

א. תריסי רפפה – בדגמים האלה מותקנים שלבים המסתובבים על ציר אופקי. היתרון של תריסי רפפה הוא חדירת כמות רבה של אור ואוויר, כמו גם האפשרות לשלב אותם בכנפי הזזה או כנפיים שנפתחות על ציר. סוג השלב בתריסי רפפה מותאם לדרישות המפתח והמידות, לסגנון העיצוב ולצרכי הלקוח.

ב. תריסי גלילה – אלו תריסים שבהם השלבים נגללים לתוך ארגז הממוקם מעל הפתח. ניתן להגיע למצב של חושך מלא כאשר התריס סגור, או לפתוח אותו ולאפשר כניסת אור ואוויר. הפעלה של תריסי גלילה מתבצעת עם מנוע חשמלי, רצועה ידנית או במנגנון משולב של מנוע ומנואלה. בנוסף, ניתן לבחור בין ארגזי תריס חיצוניים או פנימיים כדי לשלב אותם עם המראה האסתטי הכללי.

ג. תריסי הזזה – תריסים שנעים על גבי מסילה שממוסגרת לחלון באופן קבוע יכולים להינעל באמצעות צילינדר. הם נחשבים לפתרון הצללה יעיל, מסורתי וזול. תריסי הזזה מתאימים בעיקר למפתחים גדולים, אך ניתן לשלב אותם גם בחלונות יחסית קטנים.

ד. תריסי פתיחה – גם בדגמים האלה מתבצעת פתיחה על בסיס ציר. ניתן להניע את התריסים ימינה ושמאלה ולבחור בין פתיחה פנימית וחיצונית. תריסי פתיחה מתאימים למחסנים, למשרדים ולבתי עסק או מפעלים.

איך מייצרים את התריסים?

דרך נוספת להבחין בין סוגים שונים של תריסים לבית היא על פי חומרי הגלם. כיום ניתן לייצר את התריסים מסוגים שונים של חומרים. תריסי אלומיניום למשל נחשבים עמידים, איכותיים ונוחים לעיבוד ולעיצוב. הם עשויים חומר קל משקל ועמידים בפני שיתוך ופגעי מזג האוויר. לעומת זאת, תריסי פלסטיק שכיחים וזולים יותר ותריסי עץ יציעו בידוד תרמי ואקוסטי ברמה גבוהה.

לכל דגם של תריסים יש יתרונות וחסרונות אחרים. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שבוחרים תריסים לבית, לשלב אותם בעיצוב הכללי ולבדוק את מנגנון ההפעלה. כך מנצלים את התכונות המתקדמות של התריסים ומשתמשים בהם להצללה יעילה של חלל הפנים.