סוגי דקים וההבדלים ביניהם

דק עץ איכותי הוא אחד האלמנטים העיצוביים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות

עץ הוא חומר גלם שנדמה כאילו אף פעם לא ינוס לחו. מזה מאות ואלפי שנים בונה האדם עם עץ כחומר גלם ראשי, ובמשך השנים התרגלנו להתייחס לעץ כאל אלמנט עיצובי  ואיכותי שמשווה לכל בית ומבנה אווירה כפרית וטבעית שמתורגמת בראש שלנו אוטומטית לאיכות חיים גבוהה. לא פלא, אם כן, שמבואת עץ חיצונית לבית, שידועה גם בתור דק, היא אחד הסממנים הבולטים ביותר לאיכות חיים גבוהה ולעיצוב נעים וטבעי בכמעט כל בית ומבנה בהם בוחרים לתכנן ולבנות דק. כעת נבחין בסוגים השונים של דקים ובהבדלים ביניהם, כדי להבין בדיוק איזה דק אתם מחפשים, אם אתם עומדים בפתחו של התהליך.

אילו סוגי דקים קיימים, ומה ההבדלים בין דק לדק?

  • דקים שונים נבדלים זה מזה בראש ובראשונה בסוג העץ ממנו הם בנויים. דק יכול להיות בנוי ממגוון סוגי עץ, מהאורן הנפוץ דרך עצי אגוז ואקליפטוס ועד דק סינטטי שלא עשוי מעץ כלל. בכל מקרה, ההבדלים בסוג העץ מתורגמים בעיקר לתכונות הפיזיות של הדק, כמו עובי קורות העץ, הצבע והמראה של העץ בהתאם לסוגו ורמת הגימור והחיתוך של עץ. דלה היריעה מלתאר את כל סוגי העץ האפשריים לייצור דק, ולכן אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם השירות אליו אתם פונים לבניית הדק שלכם, ובמרבית המקרים ההמלצה תהיה על עץ האורן האסתטי והאמין.
  • המראה והגימור השונים בין דק לדק מתורגמים גם בעיצוב של הדק וגם בצבעים והאחידות של הדק. ישנם דקים בהם הבחירה היא במראה טבעי פראי יותר, עם חוסר אחידות בצבעים ובטקסטורות, וישנם כאלה שבהם האחידות היא חשובה במיוחד ונעשה מאמץ רציני לשמור עליה. הדק יכול להיות פתוח כמבואה של ממש, והוא יכול להיות גם מתוחם עם גדר ושער עץ מתאים – הכל בהתאם למה שנחוץ לכם.

דקים

סוג הדק שבו אתם בוחרים יהיה איכותי בדיוק כמו רמת החברה שבה אתם בוחרים

דקים הם יצירות אומנות במסווה של מבנה. כשאתם מוסיפים לבית שלכם יצירת אומנות, כדאי לכם לפנות לאמנים המובילים בתחום, שיבטיחו את איכותו של הדק לאורך זמן, את עמידותו ואת המראה הייחודי שלו, שישדרג מהרגע הראשון את איכות החיים שלכם.