כמה עולה מערכת מיזוג vrf

טכנולוגית הVRF, אשר ראשי התיבות מייצגות את המילים Variant Refrigerant Flow, היא טכנולוגיה אשר באה לידי שימוש במערכות מיזוג אוויר. הטכנולוגיה מייצבת את טמפרטורה החלל בה היא פועלת, היא חסכונית יותר ממערכות מיזוג אחרות ויעילה במיוחד.

הסבר קצר על טכנולוגיית VRF

מערכות מיזוג בהן מוטמעת טכנולוגית הVRF פועלות על בסיס עיקרון של שינוי נפח זרימת הקירור במערכת המיזוג. הכוונה היא, שהמדחס של מערכת המיזוג משנה את תפוקתו על ידי שינוי תדר המנוע, בהתאם למאיידים המותקנים על גביי המערכת. כך, המערכת מאפשרת שמירה של טמפרטורה יציבה בחלל בכל עת, ללא השהיות או שינויים קיצוניים בטמפרטורה.

עלות מערכת מיזוג VRF והגורמים המשפיעים עליה

עלות מערכת מיזוג בה מוטמעת טכנולוגית VRF נעה בטווח של מספר אלפי שקלים ויכולה להגיע גם עד כ-30,000 שקלים, כאשר ברוב המקרים המחיר כולל התקנה של המערכת בביתכם. עלות מערכת מיזוג בעלת טכנולוגית הVRF היא גבוהה יותר מאשר מערכות מיזוג ללא הטכנולוגיה, אך התוספת בעלות לגמרי שווה את זה כשאנו מדברים על טכנולוגיה שעוזרת לחסוך בהוצאות על חשמל וכמובן, מאפשרת ליהנות פי כמה ממערכת המיזוג. הגורמים המשפיעים על העלות של מזגן הVRF הם בעיקר היצרן המייצר את המערכת, כאשר ישנן כמה חברות מובילות המשווקות מערכות מיזוג VRF וכמובן, העוצמה וסוג הדגם, כאשר מזגני VRF עוצמתיים יותר לרוב יעלו יותר.

יתרונות מערכת הVRF

יתרונות המערכת נובעים בעיקרם מהיתרון המרכזי הטמון בה והוא שמירה על יציבות הטמפרטורה. ראשית, לאור שמירה על יציבות הטמפרטורה, המערכת איננה יוצרת עומס על מערכת החשמל הביתית ובכך נחסכות עלויות החשמל וכמובן, שיטה זו ידידותית יותר לסביבה שכן בהשוואה למערכת שאין בה אין הטכנולוגיה, מתבזבז המון חשמל על ההשהיות החוזרות ונשנות של המערכת וכדומה. בנוסף, מערכת מיזוג VRF מאופיינת ברמת רעש נמוכה במיוחד, באזור 28 דציבלים. מדובר ברמת רעש נמוכה, כך שהמערכת מתאימה במיוחד לחדרי תינוקות למשל או אפילו למוסדות כמו בתי חולים או משרדים, בהם נדרשת סביבה נעימה ושקטה באופן מיוחד וספציפי.

המאמר באדיבות מילניום מערכות מיזוג אווויר