כיצד לבחור רהיטים לבית?

החלטתם לעצב מחדש את הבית או שאתם נכנסים לבית חדש וריק? אחד המרכיבים הכי חשובים בעיצוב הבית הוא בחירת הריהוט. בחירה לא נכונה לא רק תגרום לבית להיראות לא טוב אלא גם תעיק עליכם במספר מובנים. הנה שלושה טיפים מנצחים לעיצוב נכון של הבית בעזרת בחירה נכונה של רהיטים שיעזרו לכם בתהליך העיצוב.

בחירת ריהוט לבית

מה החשיבות של בחירה נכונה של רהיטים?

לפני שנדבר על איך בוחרים ריהוט, חשוב להבין למה צריך לחשוב ולתכנן לפני שקונים אותו. ריהוט הוא מסוג המוצרים שלא צריך או כדאי להחליף לעיתים קרובות ולכן חשוב לבחור ריהוט שיחזיק לזמן ארוך, שמתאים לצרכים שלכם ולגודל החדר בו הוא נמצא וכן, שיתאים לסגנון העיצוב של הבית. הדרך הקלה ביותר לעשות את הבחירה הזו היא בעזרת מעצב או מעצבת פנים מומחים שיודעים כיצד לבחור בצורה הטובה ביותר את הריהוט לבית שלכם. במידה והחלטתם שלא לקחת מעצב פנים, הבאנו לכם שלושה טיפים שיעזרו לכם בבחירה.

השלב הכי חשוב – מדידה!

לא משנה אם מדובר בסלון, מטבח או חדר השינה, הדבר הכי בסיסי וחשוב שצריכים לעשות לפני שהולכים לחנות הוא למדוד. אורך, רוחב, גובה- מרהיט אחד לשני ומקיר לקיר וכמובן- לרשום הכול בצורה מסודרת. כך תוכלו להגיע חכמים יותר לחנות הרהיטים בלי לפחד שכשהריהוט יגיע לביתכם, הוא יהיה גדול מדי, קטן מדי או בקיצור- לא מתאים למידות הבית שלכם. בבתים רבים ניתן לראות שלא היה שלב התכנון והמדידה מה שמתבטא בעיקר במקומות כמו הסלון עם ספות גדולות מדי שמפריעות לזוז בסלון או להגיע למרפסת והן נראות מגושמות או בחדרי שינה צפופים.

בחירת צבעים

בחירת הצבעים צריכה להיעשות בהתאם לסגנון העיצוב שבחרתם כמו עיצוב בסגנון מודרני, תעשייתי, וינטאג' וכד'. צבעי הרהיטים ממש לא חייבים להיות באותם צבעים של הקירות- ניתן להשתמש בגוונים דומים של אותו צבע או דווקא ליצור ניגודיות.

בחירת חומרי גלם

אחד מהמרכיבים הכי חשובים בבחירת ריהוט הוא בחירת חומרי הגלם ממנו הוא יהיה עשוי. כמובן שאצל נגר מגוון האפשרויות הוא גמיש יותר אבל גם בחנויות יש מגוון רחב של חומרים. שני דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב בבחירת חומרי הגלם של הרהיטים:

• הרהיט צריך להיות עשוי מחומרים חזקים ומחומרים שמתאפיינים בתכונות שמתאימות לצרכים שלכם כמו: גמישות, כבדות/ קלילות, רחיץ וכד'.

• חומרי הגלם צריכים להתאים לסגנון העיצוב, לדוגמה: עץ מלא מתאים מאוד לסגנון עיצוב כפרי ומאוד לא מתאים לסגנון עיצוב תעשייתי.

לסיכום, לבחירת ריהוט לבית יש משמעות רבה, לא רק בפן העיצובי אלא בעיקר בפן הפרקטי. שלב המדידה הוא השלב הקריטי ביותר שאסור לפספס ולטעות בו. עצה שלנו? היעזרו במעצב פנים שיעשה לכם חיים קלים יותר ואפילו יוכל לחסוך לכם כסף.