טיפים לסגירת מרפסת בבית משותף

רוב האנשים אשר מעוניינים לבצע סגירת מרפסת לא גרים בבית פרטי – אלא בבניין קומות עם כמה וכמה דירות שונות. השאלה היא כמובן – מה עושים כשרוצים באמת לסגור את המרפסת? הרי צריך שהשכנים יסכימו, וזה עוד בנוסף לביורוקרטיה הרגילה. להלן כל התהליך שצריך לעבור – בתוספת כמה טיפים שלנו, כדי שהוא יעבור בצורה חלקה יותר.

כך תקבלו אישור מהשכנים ומוועדת התכנון והבניה בעירייהסגירת מרפסת

  • מה החוק אומר בנוגע לשכנים? – החוק קובע באופן ברור, שאם אתם רוצים לבצע סגירת מרפסת בבניין משותף, ואתם הראשונים לעשות זאת, עליכם לעשות זאת ללא התנגדות השכנים. החוק קובע כי מהרגע שהגשתם את התוכניות לעירייה למחלקה הרלוונטית לתכנון ולבניה (או כל מחלקה אחרת שזה באחריותה בעירייה שלכם) – יש לשכנים שלכם כ14 יום להביע התנגדות, ואם הם לא התנגדו, אפשר להמשיך הלאה.
  • מה כדאי לעשות בפועל? – זה נכון שאפשר לשלוח את התוכניות ולא להודיע לשכנים על כך והם יגלו את זה דרך העירייה, אבל זה נחשב למהלך לא נבון. השכנים יכעסו שלא התייעצתם איתם קודם לכן או ביקשתם את רשותם ועלולים לעשות בעיות. הדרך הכי טובה למנוע התנגדות היא קודם כל להסביר זאת לשכנים לפני שאתם בכלל שולחים את הבקשה. אפשר להעלות זאת בשיחה של ועד הבית, לתלות מודעה בחדר המדרגות, וכיו"ב. כשהשכנים ירגישו שהם שותפים ואתם שואלים לדעתם, הם יהיו נינוחים יותר, וגם אם מישהו יתנגד – אפשר לקחת אותו לשיחה נינוחה, בלי לחץ, ולנסות להגיע איתו לפשרה מתאימה.
  • ומה עם העירייה? – אם כעת השכנים לא מתנגדים, צריך לפנות כמאור לוועדה המתאימה בעירייה. כדי לבצע סגירת מרפסת עליכם לצרף אישורים של מהנדס ושל מודד, ובעצם לצרף את התוכניות הנדרשות למרפסת. כאמור אם אין התנגדות של השכנים – תוך זמן קצר יחסית תקבלו את האישור בהנחה שהתוכניות תקינות ואפשר להתחיל לעבוד.

האם תמיד צריך את אישור השכנים?

שימו לב – אם מדובר על סגירת מרפסת בבניין שחלק מהמרפסות בו כבר נסגרו, לשכנים אין טענה אמיתית נגדכם ואין צורך לקבל את אישורם (שהרי חזית הבניין כבר שונתה), ואתם יכולים להמשיך במסלול הרגיל.