טיפים לבחירת מעצבת פנים לדירה

התפקיד של מעצבת פנים הוא לנצל בצורה האופטימאלית את החלל, לסייע בבחירת ריהוט ואביזרים דקורטיביים ולעשות את כל זה תוך עמידה מדויקת במסגרת תקציב מסוימת. הבעיה היא לבחור את המעצבת המתאימה, ולכן כדאי להשקיע בכך מחשבה. הנה המדריך המלא

עיצוב פנים הוא תפקיד מורכב שחולש על מגוון רחב של תחומי אחריות. התפקיד של מעצבת פנים הוא בעיקר לנצל היטב את החלל של הדירה, אך במקביל היא גם אחראית למצוא ריהוט ואביזרים דקורטיביים שעולים בקנה אחד עם הצרכים של הלקוחות.

מעבר לכך, מעצבת פנים אמורה להיות אשת מקצוע שמכירה את התחום ובקיאה בפערי המחירים. היכרות זו צריכה לעזור למעצבת הפנים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר מבלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב שמוגדרת מראש. כל אלו דורשים מידה מסוימת של ניסיון מהמעצבת ועוזרים להבין למה חשוב לבחור אותה בצורה נכונה.

ניסיון, המלצות וכימיה

עיצוב פנים לביתהנה למשל כמה טיפים ונושאים שכדאי להתייחס אליהם כאשר רוצים לבחור מעצבת פנים ברמה גבוהה:

א. בדקו את שנות הניסיון של המעצבת – בניגוד למה שנהוג לחשוב, מעצבת פנים צעירה לא תמיד עדיפה על מעצבת מנוסה. הדבר החשוב הוא לבדוק לעומק את שנות הניסיון של המעצבת ולהבין האם הן כוללות עבודה מעשית או רקע תיאורטי בלבד. רצוי לתת עדיפות למעצבת עם ניסיון מעשי וכך להשתמש ברקע שעומד לרשותה גם בעיצוב הדירה הנוכחית.

ב. קבלו המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם – אין תחליף להמלצה אובייקטיבית על מעצבת פנים. את ההמלצות תצטרכו לאסוף מאנשים שאתם סומכים עליהם, כמו למשל חברים, שכנים, בני משפחה או קולגות. בדקו מול כמה שיותר אנשים לפני שתבחרו מעצבת פנים וכך תורידו בצורה ניכרת את אחוזי הסיכון.

ג. תאמו פגישת היכרות אישית לבדיקת הכימיה עם המעצבת – עיצוב פנים הוא תהליך ארוך שדורש שיתוף פעולה פורה בין הצדדים. ותרו על העסקת מעצבת פנים שאין לכם איתה כימיה טובה, כי סביר להניח שהעבודה מולה תגרום לכם עוגמת נפש רבה. על מנת לבדוק את הכימיה עם המעצבת תוכלו לתאם פגישת היכרות לא מחייבת. נצלו את הפגישה כדי להתרשם מהמעצבת ברמה האישית ולשאול את כל השאלות החשובות.

אל תבחרו מעצבת לפי מחיר

עוד טעות נפוצה של בעלי דירות היא לבחור שירותי עיצוב על פי מחיר בלבד. מה שזול עולה ביוקר ואין קיצורי דרך בכל הנוגע לרמתם של השירותים המקצועיים. מי שרוצה לעצב את חלל הפנים בצורה נכונה, לנצל היטב כל סנטימטר שעומד לרשותו ולבחור ריהוט פונקציונאלי ואסתטי חייב להשקיע בהתאם.

מצד שני, אין סיבה שתשלמו מחיר גבוה מדי על שירותי עיצוב פנים. הסוד הוא לבצע השוואת מחירים לפי השירותים המקובלים בענף ולמצוא איזון בין המחיר המבוקש לבין התועלת.