המדריך הגדול לקניית פרקטים

הבחירה בין פרקטים למנציה ועץ מלא היא רק חלק ממערכת השיקולים שכדאי להפעיל כאשר מרהטים את חלל הפנים בבית ובמשרד. במאמר הבא נציג את העקרונות המנחים ונבין כיצד קונים פרקטים עמידים

פרקט הוא כיום פתרון הריצוף הנפוץ ביותר בקרב מעצבי פנים. הפרקטים מתאימים לחללי פנים של בתים, משרדים, חנויות ואולמות תצוגה. הם משתלמים מבחינה כלכלית ומגיעים במגוון רחב של דוגמאות ודגמים. יחד עם זאת, לא כל הלקוחות יודעים כיצד לבחור פרקטים למינציה או עץ מלא. בדיוק בגלל זה צריך להקפיד על מספר שלבי מפתח:

א. הגדרת צרכים ומטרות – בשלב הראשון כדאי להחליט על מסגרת התקציב ולגזור ממנה את הצרכים והמטרות. פרקטים למינציה לדוגמא יהיו זולים יותר, אך הם עלולים גם להיות פחות עמידים. לעומת זאת, פרקט עץ מלא משנה לחלוטין את אופי חלל הפנים והוא מעניק לו ערך מוסף אקסקלוסיבי, אך הוא גם יקר ופוגע באיכות הסביבה.

ב. בחירת עיצוב – בשלב השני בודקים את דוגמאות העיצוב כדי להגיע למצב של אחידות בחלל הפנים. פרקטים למינציה אפשר למצוא בלוחות שלמים ללא חלוקה פנימית, בחלוקה לשניים או שלושה חלקים, בדוגמאות של פרקט עם פאזה וללא פאזה ובפרקטים עם חספוס או חלק לגמרי. העיצוב רלוונטי גם לבחירה בפרקטים מעץ מלא וכאן הוא נובע בעיקר מסוג העץ.

ג. דירוג AC – אל תקנו פרקטים לפני שאתם משווים בין דגמים שונים על פי דירוג AC. זהו למעשה הסטנדרט המקובל למדידת איכות הפרקט ודרגת השחיקה שלו. הוא מהווה תו תקן מקובל באירופה ובארצות הברית, אך בשנים האחרונות משתמשים בו גם בישראל ובמדינות נוספות. ההמלצה היא להעדיף פרקטים עם דירוג AC של 4 ומעלה.

ד. יצרן ואחריות – חלק לא פחות חשוב מבחירת פרקטים קשור ליצרן ולאחריות שהוא מספק. העדיפות היא לאחריות ארוכה ככל האפשר, אך כדאי גם לבדוק מי עומד מאחוריה. יש לקבל המלצות על יצרנים שעוסקים בתחום, ליצור קשר עם אנשי המקצוע ולקרוא מידע באתרי האינטרנט.

מה הקשר בין בחירת פרקטים למנציה לבין ההתקנה?

פרקטים למינציה ניתן להתקין באופן עצמאי על ידי הרכבה בלבד, בעוד פרקט מעץ אמיתי מחייב שימוש במסמרים או הדבקה. עליכם להביא בחשבון את אופי ההתקנה לפני רכישת הפרקט וכך לחסוך הוצאות מיותרות. החליטו האם אתם מרצפים עם הפרקט על גבי הריצוף הקיים, או מסירים אותו לחלוטין טרם ההתקנה. בדקו מול החברה ממנה אתם רוכשים את הפרקט כמה עולה התקנה ובקשו הצעת מחיר מסודרת.

לסיכום, החלטה על התקציב תאפשר לכם לבחור פרקט אמין וליהנות ממנו לאורך זמן. אחרי התקציב תוכלו לעבור לשלבי העיצוב, ההשוואה של המפרט הטכני ובדיקת אחריות היצרן. לבסוף תבררו על התקנה והתאמה לריצוף.