האם פרקט מתאים לחדרי ילדים?

פרקט הוא פתרון ריצוף ורסטילי שמציע יתרונות רבים. אפשר לשלב אותו בחלל הפנים של הבית או המשרד, אך השאלה היא האם הוא מתאים גם לחדרי ילדים. אין דרך חד משמעית לקבל תשובה על כך ולכן חשוב להתייחס למספר שיקולי מפתח:

א. אופי השימוש – לא כל ריצוף שמתאים לסלון, לחדרי השינה של האורחים או למבואת הכניסה מתאים לחדרי ילדים. המאפיין

פרקט

הבולט של חדרי ילדים הוא הצטברות לכלוך וחוסר סדר. פעוטות, ילדים קטנים וגם ילדים בגילאי בית ספר יסודי נוטים להפוך את החדר למגרש משחקים. אם הריצוף לא מסוגל לעמוד בסוג כזה של אינטנסיביות, עדיף לוותר עליו לטובת פתרונות אחרים. לחילופין, בחדרי נוער וילדים גדולים בהחלט ניתן לבחור גם ריצוף רגיש יחסית ובאותה הזדמנות ללמד את בני המשפחה על נטילת אחריות.

ב. סוג הריצוף – הנקודה החשובה ביותר בבחירת ריצוף לחדרי ילדים היא באיזה סוג של עץ מדובר. ריצוף סינתטי ודמוי עץ משלב עמידות גבוהה עם מחיר נמוך, לעומת פרקט עץ מלא שבו העמידות מקבלת ביטוי במחיר גבוה. לחילופין, אפשר לשלב בין היתרונות של פתרונות הריצוף השונים באמצעות פורניר. זהו משטח עשוי שכבה של עץ טבעי חזק המודבק על שכבת HDF ומוגן בשכבה של לקה.

ג. תחזוקה וניקיוןפרקט מתאים רק לחדרי ילדים בהם התחזוקה והניקיון הם חלק בלתי נפרד משגרת חיי המשפחה. מי שמנקה את הבית אחת למספר שבועות בלבד, לא יצליח ליהנות מהריצוף ואפילו צפוי לסבול מעוגמת נפש. לחילופין, בית בו הניקוי הוא יום יומי בהחלט מאפשר שמירה על איכות הריצוף לאורך זמן.

כמה יעלה לרצף את חדר הילדים

השאלה האם פרקט מתאים לחדרי ילדים היא גם פונקציה של השקעה כספית. הורים שרוצים לחסוך בהוצאות על ריצוף החדר ועיצוב מחדש של חלל הבית יכולים למצוא מגוון פתרונות סינתטיים. לעומת זאת, הריצוף בעץ טבעי מתאים לחדרים של בית חדש או למקרים של שיפוץ אשר בהם יש תקציב יחסית פנוי וגדול. בסופו של דבר, הכל תלוי בצרכי הלקוח.