איך להתאים את התאורה לבית

לתאורה מתאימה חשיבות רבה בגיבוש הזהות העיצובית של הבית

עיצוב בית חדש, או שינוי עיצובה של דירה במטרה לרענן את האווירה, מאפשרים לנו באופן חריג ביטוי של היצירתיות שלנו, וליצור בבית שיקוף של האופי שלנו. בעיצוב הבית שלבים רבים, בחירת ריהוט מתאים או ריפוד מחדש של ריהוט ישן, צביעת קירות, סידור מחדש של חפצים שונים ועוד. השלב הסופי בכל פרויקט עיצובי אשר ניקח על עצמנו, הינו בחירת התאורה המתאימה. התאורה מהווה מעין חותמת סופית, ומגבשת באופן מוחלט את זהותו של החדר או הסלון. בחירה בתאורה לא מתאימה, תהפוך חלק גדול מבחירותינו העיצוביות הקודמות ללא רלוונטיות.

לדוגמא בחירה בתאורת לד צבעונית, תשנה את היחס בין צבע הקירות לריהוט מקצה לקצה לפי צבע האור הנבחר. כל האווירה אשר ניסיתם בעמל רב להשרות בנכס, בין אם רכה וחמה, או מודרנית ומתוחכמת, תלויה באופן ישיר בבחירת התאורה.

מהם סוגי התאורה השונים ומהו האפקט העיצובי אשר הם מעניקים

תאורה לביתמאחר ומדובר בנושא בעל חשיבות לעיצוב הבית, חשוב מאוד להכיר את סוגי הנורות השונות בשוק, את יתרונותיהן וחסרונותיהן. שני המותגים הבולטים ביותר לאחרונה בתחום הינם תאורת הלד והפלורסנט:

  • תאורת לד: נורת לד דומה בצורתה החיצונית לנורה הסטנדרטית, אך נבדלת ממנה במספר עצום של תכונות. מבחינה עיצובית, תאורת לד מאפשרת שימוש בוויסות אור באמצעות מתג מתאים, ובחירה מתוך מגוון חסר תחרות של צבעים וגוונים. נוסף על כך, תאורת לד הינה חסכונית במיוחד בחשמל, כשמשך חיי נורה נע בין 15 ל-50 אלף שעות! נוסף על כך, תאורת לד פולטת כמות מזערית של חום, ולכן ניתן לשהות לידה ולמקמה בכל מקום בבית בלי חשש מכוויה.

  • תאורת פלורסנט: תאורת הפלורסנט הינה חסכונית במיוחד בחשמל, ומפיצה אור חזק יחסית. נורות פלורסנט מגיעות בגדלים משתנים, ויכולות להתאים כמעט לכל סוג של בית מנורה קיים. האפקט העיצובי של תאורת פלורסנט הינו יצירת מרחב מואר חזק באופן אחיד, מה שעשוי להתאים במיוחד למטבחים וחדרי עבודה. נורות פלורסנט חסרות את מגוון הצבעים של נורות הלד, ומאירות בלבן וצהוב בלבד, נוסף על כך אורך חייהם קצר יותר ועומד על 12 אלף שעות.

בחירת תאורה מספק טוב, תחסוך לכם כאבי ראש עתידיים, ותעניק לבית שלכם בדיוק את המראה שרציתם

עיצוב הבית הינו לרוב חוויה טובה של ביטוי יצירתיות וחופש אומנותי. למרות זאת, יש לשים לב לכך שהחוויה הטובה הקצרה לא תהפוך לסיוט בטווח הארוך, אשר ידרוש מכם להשקיע הרבה מזמנכם. בחירה בספק תאורה לא אמין, עשויה לגרור אתכם להחלפת נורות תכופה, או במקרים גרועים להחלפת גופי תאורה שלמים, ואין זה משנה אם מדובר בתאורת לד או כל סוג אחר. בחירה בחברת אביזרי תאורה ותיקה ובעלת צוות עובדים מיומן, תאפשר לכם להתייעץ עם בעלי מקצוע לפני בחירת התאורה, ותחסוך לכם זמן בהתעסקות עם החלפת המערכת ששילמתם עלייה ממיטב כספכם.