ריצופים שונים לבית

עם מגוון אפשרויות הריצוף העומדות כיום בפני דיירים, רבים מהם מתחבטים בשאלה באיזה ריצוף לבחור עבור ביתם. היות וריצוף פרקט נעשה לפופולארי במיוחד במגזינים שונים בתחום, יותר ויותר בעלי בית בוחרים בסגנון זה. מהעבר השני, דיירים רבים אחרים בוחרים באופציית ריצוף שיש, אשר מעניקה נראות מיוחדת לבית וגם נחשבת לעמידה במיוחד. קיימים מספק יתרונות וחסרונות לשתי אפשרויות הריצוף הללו, אותן נבחן במאמר זה.

יתרונות בריצוף פרקט

היות ופרקט עשוי מעץ, הטמעתו בבית מביאה עמה תחושת חמימות לאזור שבו נמצא הפרקט. בנוסף, ריצוף פרקט מיוחס עם נוחות ויוקרתיות. על מנת להוסיף פן עיצובי, ריצוף פרקט יכול להיעשות במגוון רב של פלטפורמות והעץ עצמו יכול להיצבע בשלל צבעים. אם הדיירים מחפשים אחר ריצוף ייחודי, השימוש באופציית הפרקט יכולה להוות פתרון טוב עבורם. החומרים עצמם משולבים ולאחר מכן נחתכים לפני התקנתם, כך שכל רצפה תכיל מגוון רחב של סוגי עץ בצבעים שונים. יתרון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא בכך שלפרקט אין נטייה לגרום לתגובות אלרגיות (לכן, זו בחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים קטנים או עבור מבוגרים – אשר נוטים לפתח רגישות לאלרגנים שונים).

חדר אמבטיה

חסרונות בריצוף פרקט

ריצוף פרקט דורש תחזוקה שוטפת. אין זה משנה כמה איכותית רצפת הפרקט, יש צורך לנקות אותה באופן רציף על מנת למנוע מצב של הצטברות לכלוכים וכן ירידה באיכות החומרים. התחזוקה מסייעת להבטיח שהרצפה תיראה יפה וכן תחזיק מעמד למשך תקופה ארוכה יותר. בנוסף, היות ורצפת פרקט עשויה מעץ – היא נוטה להגיב בצורה שונה ללחות בבית (מסיבה זו, חשוב לשמור על רמות לחות תקינות בבית על מנת להשאיר את העץ יבש).

יתרונות בריצוף שיש

אפשרויות הריצוף בשיש, מבחינת עיצוב, הן מגוונות ביותר. ריצוף בשיש נחשב ליוקרתי במיוחד ומעניק לרצפה מראה ייחודי, ולכן עם תקציב ראוי – ניתן לעצב רצפה במראה אלגנטי אשר עשוי להעלות את שווי הנכס כולו (במיוחד אם בעתיד יבקשו בעלי הבית למכור את הנכס). כמו כן, שיש נחשב לחומר עמיד במיוחד, אשר יכול לעמוד בפני שינויים חיצוניים קיצוניים וכן בפני שינוי משקל פתאומיים שלוחצים עליו. בנוסף, ראוי לציין שרצפות שיש אינן מצריכות תיקונים שוטפים ומחזיקות לתקופות זמן ארוכות מאוד.

רצפוץ עץ
parquet textureר

חסרונות בריצוף שיש

ראשית, קיימת פסולת שנוצרת בזמן חיתוך השיש והצבתו ברצפה. הטמעת אריחי השיש ברצפה מצריכה זמן לא מועט ונעשית רק על-ידי אנשי מקצוע מיומנים בתחום. מובן כי כמות המשאבים שמושקעת הן ברכישת השיש והן בהתקנתו הנה גדולה, ולא מתאימה עבור כל תקציב. ראוי לציין גם, כי שיש נחשב לחומר כבד במיוחד, ולכן בזמן עיצוב הבית יש לקחת בחשבון מאפיינים אלה (על מנת למנוע מצב שבו יופעל לחץ גבוה מדי במקרים שבהם השיש אינו רק בקומת הקרקע).