ריהוט רחוב ברחוב ולבית

המונח ריהוט רחוב מתייחס לשני דברים נפרדים: לריהוט שמוצאים ברחוב המתאים לבית, ולריהוט שנמצא ברחוב לשימוש העוברים והשבים. ריהוט הנמצא ברחוב הוא באחריות העיריות והמועצות המקומיות, והוא כולל פירטי ריהוט המיועדים לשימוש ברחובות, בכיכרות העיר ובגנים ציבוריים. פרטי ריהוט אלה כוללים בין היתר:
• ספסלים
• כסאות
• סטנדים לישיבה
• תאורת רחוב
• פחי אשפה מסוגים שונים
• כורסאות נוח
• מתקני שתייה
• מתקני משחקים לילדים

מהיותם פרטי ריהוט המוצבים בשטח הציבורי הם ברובם מעוגנים לקרקע בצורה שלא ניתן יהיה לסחוב אותם ולהעביר אותם ממקום למקום או לגנוב אותם. ריהוט רחוב יכול להיות מאד סטנדרטי ופרקטי, אבל בשנים האחרונות אנו עדים לריהוט רחוב מסוגנן ומאד אסתטי שמוצב ברחובות הערים שלנו. לדוגמה: בזמן האחרון הוצבו כסאות נוח בקצה שדרות רוטשילד ליד כיכר הבימה בתל אביב, שמיועדים לשימוש העוברים ושבים ללא תשלום. כסאות אלה מוצבים במשך היום ולעת ערב מרוכזים ונקשרים עד ליום המחרת. זוהי רק דוגמה אחת למה ניתן לעשות עם ריהוט רחוב לשימוש הציבור.

ריהוט רחוב לשימוש בבית

ריהוט רחוב לשימוש בבית זה סיפור שונה לגמרי. הכוונה בריהוט רחוב מסוג זה הוא לפרטי ריהוט שאנשים משליכים לרחוב מסיבות שונות. זה יכול להיות בגלל שהפריט ניזוק במידה מסויימת, שהוא שבור, או שפשוט מאסו בו, והוא הוחלף בריהוט חדש וכדומה. במקרים רבים מוצבים פרטי ריהוט כאלה ברחוב בצורה מסודרת על מנת לאפשר לעוברים והשבים לקחת אותם הביתה. רוב הצרכנים של פרטי ריהוט אלה הם צעירים וסטודנטים שגרים בדירות משותפות, ושאין להם דרישות רבות מכיוון שבדרך כלל מדובר במגורים למספר שנים מצומצם עד לגמר הלימודים או ליום שימצאו בן/בת זוג ויתחתנו.
ריהוט רחוב גם מאד מבוקש על ידי סוחרי האלטעזאכן, והם עוברים כמה פעמים בשבוע ברחובות העיר כדי לאסוף פריטים אלה על מנת למכור אותם בשוק הפשפשים או בחנויות ריהוט יד שנייה.

איך למצוא ריהוט רחוב לבית?

אם אתם מחפשים ריהוט יד שנייה מוטב לחפש בלילה. רוב האנשים מורידים את הריהוט שנועד להשלכה בשעות הערב, ובשעות הבוקר נאספים פרטי ריהוט אלה על ידי מכוניות הזבל של העירייה לדרכם האחרונה, או על ידי אנשי האלטעזאכן. צאו לדרך בזוגות מכיוון שאת רוב הרהיטים קשה לסחוב לבד, והתחילו בשכונות מגורים במרכז העיר שבהן יש משפחות עם ילדים. אלה המשפחות הנוטות להשליך את הריהוט הישן לרחוב.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

איך להחליט מה לקחת?

לא כל פריט ריהוט שווה לקחת הביתה. יש פריטי ריהוט שבורים לחלוטין, ויש כאלה רקובים שיכניסו אליכם הביתה מיני חרקים ופשפשים. כאשר מדובר במזרונים לא מומלץ לקחת אותם הביתה מכיוון שלעולם לא תדעו איזה בעלי חיים זעירים התמקמו להם בתוך המזרון. לגבי פריטים שבורים, שימו לב האם הם שבורים לחלקים או שבורים מנותצים. כלומר, אם החלקים נפרדו אלה מאלה (כמו רגל של כסא או שולחן למשל), והם זקוקים רק להדבקה טובה, כדאי לקחת אותם, אבל אם מדובר בשולחן שהפלטה שלו שבורה, או רקובה או שהרגליים נשברו לחלוטין לא מומלץ להתעסק איתם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על רהיטי קש

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *