רהיטי וינטאג' – המגמה האקולוגית בריהוט

bavaria

מוזר שרהיטי וינטאג' מכונים רהיטים אקולוגיים בידי רבים, מכיוון שאין בהם שום דבר יותר או פחות אקולוגי מכל פריט ריהוט אחר שמוצב באולם מכירה. הסיבה שהם מכונים בין היתר גם כך היא שרכישת פריטי וינטאג', שהם בעצם פריטי ריהוט ישנים, חוסכת בכריתת עצים נכון להיום ולכן הם נחשבים כאלה.
רהיטי וינטאג' הם רהיטים של פעם, הם לא נחשבים ענתיקות או רהיטים עתיקים, אבל הם בהחלט פרטי ריהוט לא שכיחים ואפילו נדירים, שכיום יש מגמה לחזור אליהם ולהשתמש בהם לעיצוב הבית. מדובר בעיקר ברהיטים ששימשו בשנות החמישים והשישים ועד שנות השבעים בארץ כאשר ערכי הסתפקות במועט היו באופנה, והחפצים שיוצרו בארץ שיקפו זאת ובמיוחד רהיטים.
ברכישת רהיטי וינטאג' יש מן ההכרזה לחזרה לערכים ישנים ושונים מאלה של היום המצביעים על חומריות מנקרת עיניים. רהיטי וינטאג' הם רהיטים פשוטים מבחינת העיצוב שלהם, אבל הם כוללים גישה מיוחדת לעיצוב הפשטות הזו. עיצוב כזה איננו פשוט מבחינת הקווים שלו, אלא שהוא נועד לשדר פשטות ופרקטיות באופן אסתטי.

רהיטי וינטאג' לכל עיצוב

רהיטי וינטאג' הם לרוב רהיטי סלון הכוללים בין היתר:
• שולחנות קפה בגדלים שונים
• כורסאות ישיבה
• ספות
• סטנדים לעיתונים
• שידות עם מגירות
• ויטרינות
• שולחנות אוכל וכסאות תואמים
• ועוד
פרטי ריהוט כאלה תוכלו למצוא בדירה הישנה של הסבתא שלכם, או כפי שרבים מכנים אותם "רהיטי קיבוץ". היתרון של רהיטים אלה הוא שאין צורך לעצב את הסלון כולו איתם, אלא שמספיק פריט ריהוט אחד, כדי לתת למקום את הטאץ' המיוחד שלו. בצורה זו ניתן לחיות במחיצת פריטי ריהוט שגדלנו איתם או שגדלנו עם שכמותם כשהיינו ילדים.

ניתן להוסיף פריט וינטאג' בכל עיצוב שתבחרו לבית שלכם. הדבר יוסיף גם אם עיצבתם הבית בסגנון מודרני וגם אם עיצבתם אותו בסגנון כפרי או אקלקטי. רהיטי וינטאג' אינם מאיימים על שום סגנון, ואינם פוגמים בעיצוב כלל גם כאשר הם נראים כאילו ממקום ומזמן אחר.

רהיטי וינטאג' כיום

כיום נחשבים רהיטי וינטאג' לטרנד ונראה כי הם ישארו כאלה לזמן ממושך. רהיטי וינטאג' הם למעשה הרהיטים המקומיים היחידים היכולים להיקרא ישנים או עתיקים, למרות שהם לא נחשבים עתיקים במונחים מקצועיים. רהיטי וינטאג' מזכירים לנו את הילדות שלנו, את השכונה של פעם ואת הסבא וסבתא שלנו שגרו בדירת שניים וחצי חדרים בתל אביב.
רהיטי וינטאג' ניתן כיום להשיג במקומות רבים שמתמחים בסוג רהיטים זה. בדרך כלל יהיו רהיטים אלה מוקפים בחפצים שימושיים וקישוטיים שגם נחשבים לחפצי וינטאג' מאותה התקופה של שנות החמישים השישים והשבעים. הרהיטים הללו מגיעים לחנויות מדירות ישנות של סבים וסבתות שהלכו לעולמם, ושבני המשפחה לא מצאו עניין ברהיטים הישנים הללו.

אם יש לכם סבא או סבתא הגרים במחיצת רהיטים שכאלה אל תמהרו להשליך אותם לרחוב בבוא היום. בדקו את שווים לפני שאתם ממהרים לעשות זאת, וייתכן שתמצאו את עצמכם מוקפים ברהיטים שווים באמת, וגם אם לא תהיו מעוניינים בהם לעצמכם תוכלו למכור אותם במחיר לא רע לאנשים שונים או לסוחרי רהיטים.

 אולי יעניין אותך לקרוא גם על חידוש רהיטים ישנים

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *