צמחים על הקירות – הטרנד החם החדש

התחום של עיצוב הבית ועיצוב פנים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, שכן פעמים רבות דברים שונים ברחבי הבית דורשים החלפה, הן בשל בלאי טבעי והן בשביל הרצון לעצב מחדש חללים שונים בביתנו. כל שנה מביאה עמה טרנדים שונים ומעניינים ובעשור האחרון התחום האקולוגי מככב בתחום עיצוב הבית, כך שכבר לא ניתן לכנותו טרנד אלא דרך חיים. אחד מהאלמנטים בתחום העיצוב האקולוגי והירוק תופס תאוצה ככל שעובר הזמן והוא נקרא "קירות ירוקים". אין לשם הזה קשר לצביעה של קירות, אלא הפיכתן לכר מרעה פורה לצמחים שונים ממש בתוך הבית.

מהם בדיוק הקירות הירוקים?

קירות ירוקים כבשו את אירופה וכעת הם נכנסו גם ברוח סערה לישראל. הקירות הללו הופכים בעצם לשטח חקלאי קטן עליו ניתן לגדל צמחים שונים, דקורטיביים או למאכל. הקירות הייחודיים הללו הם מושלמים עבור כל אחד שגר בבית או בניין מגורים ללא חצר או אזור לגידול צמחים שונים ובזכותם ניתן לנצל את השטח הקיים בבית המגורים ולגדל דברים שונים על הקירות. השתילה הזו נעשית דרך טכנולוגיות פורצות דרך, שכן לא ניתן לגדל צמחים באופן טבעי על הקיר ותחילה צריך להכין קרקע מתאימה לגידולם. ברוב הקירות הירוקים, מצפים את הקיר במצע מיוחד עליו הצמחים יכולים לגדול והם אכן עושים זאת בהצלחה רבה.קירות ירוקים

פינה טבעית בכל בית

לקירות הירוקים, המכונים גם קירות אנכיים, יש יתרונות רבים ומלבם יופיים, הם מאפשרים לנו לעצב את הבית בדרך שאין שנייה לה. הצמחים שנשתלים על קירות אלו גם מנקים את האוויר ומספקים לנו חמצן נקי ושטח מחייה בריא ונעים. הצמחים מנצלים את הפחמן הדו חמצני באוויר וממירים אותו בתהליך הפוטוסינתזה לחמצן, וכן מסננים רעלנים שונים שמזיקים לבריאות ומלבד ההשפעה על הסביבה הביתית, קירות אנכיים גם עוזרים למזער את זיהום האוויר בסביבה הקרובה מחוצה לו. החיסכון של הקירות האלה הוא אדיר לאורך זמן, שכן ניתן לגדל עליהם צמחי מאכל ועשבי תיבול שניתן לקטוף בכל עת שרוצים. הקירות הללו גם תורמים לפיתוח מודעות אקולוגית בקרב שוכני הבית והדגשה של החשיבות העצומה של צמחים על כדור הארץ.

היכן ניתן לשתול קירות ירוקים?

ניתן לשתול קירות בכל מקום בו אין שטח אדמה לגידול צמחים. מדובר בשטחים פרטיים כמו בתי קרקע או בנייני מגורים או מקומות ציבוריים כמו משרדים שנגיעה של טבע תמיד מרככת את המראה שלהם. הקירות הללו מתאימים גם לשטחים חיצוניים כמו חומות נמוכות או גדרות, כך שבעצם ניתן לנצל כמעט כל שטח אנכי, חיצוני או פנימי לגידולם.

תחום העיצוב משתנה חדשות לבקרים ומלבד הפן האסתטי, יש לכמה טרנדים, כמו הקירות הירוקים, גם יתרונות בריאותיים רבים, וכן את היכולת לשפר את סביבת המגורים ללא היכר.