צביעת רהיטי מתכת

רהיטי מתכת משמשים לעיצוב בתים פרטיים, משרדים וחללים ציבוריים. רהיטים מן הסוג הזה מתאפיינים במתן מראה מודרני ובעמידות לשנים רבות. יחד עם זאת, מדי פעם יש צורך בחידוש של הרהיטים. החידוש משמעותי בעיקר ברהיטי מתכת שמוצבים בגינה או חשופים ישירות לשמש. את מטרות החידוש ניתן להשיג בעזרת צביעה אלקטרוסטטית שלה מספר יתרונות:

א. תחליף אקולוגי לצביעה רטובה – צביעת מתכות בשיטה האלקטרוסטטית מומלצת על ידי גופים אקולוגיים ומכוני שמירה על איכות הסביבה. השיטה הזו עדיפה על פני צביעה רטובה במגוון רחב של היבטים. היא אינה גורמת לזיהום הסביבה, לא פוגעת בשכבת האוזון וגם לא מזהמת מי תהום או אוויר.

ב. אחידות וקלייה בתנור – יתרון לא פחות בולט של צביעת מתכות בשיטה האלקטרוסטטית הוא אחידות. בתהליך הצביעה טוענים את הצבע דרך מחט מיוחדת לתוך מתקן אלקטרוסטטי, ולאחר מכן מתיזים אותה על הרהיטים שעוברים צביעה ונמצאים בתוך שדה חשמלי. הצבע עוטף את הרהיט ולאחר מכן עובר קלייה בתנור.

ג. הגנה על רהיטי מתכת – רהיטי מתכת חשופים לשורה ארוכה של נזקי בלאי ושחיקה. בעזרת צביעת מתכות ניתן להגן עליהם. הצביעה לא תלויה בתנאי מזג אוויר והיא מתבצעת בתוך מפעל סגור, לכן היא רלוונטית לכל אורך השנה. הצביעה מתאימה לגופי תאורה, חלקי אופנועים, מוצרים למטבח, קולטי אדים, ונטות, משקופי אלומיניום וכל סוגי רהיטי המתכת שנמצאים בשימוש מעצבי פנים ואדריכלים.

צביעת מתכות

צביעת מתכות לפי תקן בינלאומי

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש לשיטת הצביעה האלקטרוסטטית המיועדת למתכות. הסיבה העיקרית לכך היא גידול בכמות רהיטי המתכת, כמו גם הכרה ביתרונות של השיטה. הצביעה עונה על דרישות ותקנים בינלאומיים מחמירים בחו"ל. היא מתאימה ליצרני חלקי מתכת, ליבואנים שרוצים לספק את הסחורה בארץ ולחברות ריהוט ועיצוב.

רהיטי מתכת שנצבעים בשיטה האלקטרוסטטית שומרים על הצבע שלהם לאורך שנים רבות. הצביעה מתאימה לרהיטים שחשופים לשמש, גשם או תנאי מזג אוויר קיצוניים. צביעת מתכות לפי התקן מומלצת עבור אנשים פרטיים ובעלי רהיטים, אך היא מתאימה גם לתעשייה.