פרקט מעץ VS גרניט פורצלן דמוי פרקט – מה עדיף?

פרקטלבחור את הפרקט המתאים לבית שלנו זו לא משימה כל כך פשוטה

הרבה מאוד אנשים מבינים היום את מה שמחוץ לישראל מבינים כבר שנים: בעיצוב וריצוף הבית אחת האופציות האיכותיות ביותר היא עץ. ריצוף עץ, שידוע גם בתור פרקט, הוא אופציית ריצוף איכותית במיוחד שיכולה להתאים לכל חדר בבית, אם אנחנו בוחרים בסוג הפרקט הנכון שמתאים לבית שלנו בצורה המיטבית. הפרקט כשלעצמו נותן לבית יתרון אסתטי משמעותי ביצירת מראה ביתי וחמים, ויתרון נוסף של ריצוף מסוג זה הוא יצירת תחושת חמימות וביתיות בבית שלנו עבור המתגוררים בו ועבור האורחים גם כן בתחושה של ממש ולא רק במראה. עם זאת, ישנן כמה וכמה אופציות לריצוף פרקטים, ואנחנו צריכים לבחור את האופציה האיכותית ביותר. לכן אנחנו צריכים לשאול את השאלה ולערוך את ההשוואה בין שתי האופציות הנפוצות והאיכותיות בתחום זה: פרקט מעץ VS גרניט פורצלן דמוי פרקט – מה עדיף?

פרקט מעץ VS גרניט פורצלן דמוי פרקט – מה עדיף?

  • כשאנחנו מציבים את השאלה – פרקט מעץ VS גרניט פורצלן דמוי פרקט – מה עדיף?, אנחנו למעשה צריכים להבין קודם כל את האופציות האלה לעומק ורק לאחר מכן לבחור באופציה המתאימה ביותר לנו. נתחיל בפרקט מעץ. מדובר באופציה המובנת מאליה עבור רבים מאתנו, כשאת המראה האיכותי ביותר ואת התחושה הנעימה ביותר אנחנו ניצור תמיד עם חומר כמה שיותר טבעי מעץ אמיתי. פרקט מעץ מלא או פרקט תלת שכבתי של עץ הוא פרקט איכותי מאוד הן מבחינת מראה והן מבחינת תחושה, אך קיימים גם חסרונות בפרקט זה. הטבעיות של החומר פירושה גם שהוא נתון מאוד לשחיקה ולנזקים של פגעי מים ומזג אוויר, יש צורך להבריק ולחדש אותו באופן תקופתי וקשה לנקות אותו (משום שאסור לשפוך מים).
  • גרניט פורצלן דמוי פרקט הוא למעשה אריח קרמיקה, כפי שאנחנו מכירים את הגרניט פורצלן שמשמש אותנו לריצוף וחיפוי קירות במרבית משקי הבית ובתי העסק במדינת ישראל. הייחוד של מוצר זה הוא בעיצוב שלו, שמתכונן כך שהוא יהיה דמוי פרקט עם שכבה עליונה שמדמה את הפרקט בצורה האיכותית ביותר שניתן. היתרון שלו הוא בעמידות הגבוהה במים, שחיקה ופגעי מזג אוויר, כמו גם בקלות לנקות אותו – אך לא כולם מרגישים שהוא אכן איכותי ויזואלית ותחושתית כמו פרקט העץ.

לבחור את הריצוף הנכון וליהנות מתחושה ביתית ואיכותית

הצגנו את השאלה "פרקט מעץ VS גרניט פורצלן דמוי פרקט – מה עדיף?", אך לא נתנו לה תשובה חד משמעית. זאת משום שאין תשובה חד משמעית, וכל אחד מכם צריך לבחור באופציה שמתאימה לו בהתאם למידת ההשקעה שהוא רוצה להשקיע בפרקט.