פרגולות מאלומיניום או עץ?

פתרונות קירוי והצללה מיוצרים ממגוון רחב של חומרי גלם. ההתלבטות העיקרית מבחינת בעלי בתים ודירות היא בין אלומיניום ועץ. הנה כמה שיקולים שכדאי  להתייחס אליהם לפני שמקבלים החלטה:

א. סגנון עיצוב – מי שמעדיף פרגולות עץ יעשה זאת כי קל להשיג באמצעותן מראה טבעי וחם. לעומת זאת, משטחי אלומיניום יתכתבו עם סגנון עיצוב מודרני. יש לזכור כי פתרונות קירוי והצללה עשויים לשנות לחלוטין את אופי החצר או הגינה. לא כדאי להקל ראש במשמעות העיצוב או באוריינטציה הדקורטיבית של אלומיניום מול עץ. השאלה היחידה היא מה הלקוח מעדיף ולכן התשובה היא סובייקטיבית לחלוטין.

ב. תחזוקה – פרגולות עץ ואלומיניום אמורות להגן מפני השמש והגשם. שני המשטחים עוברים תהליכי עיבוד, אולם העץ נוטה להיות פחות עמיד. זהו חומר אורגני וטבעי המשתנה בהתאם למזג האוויר. העץ עלול להתנפח, להיסדק וגם להישבר בתנאי מזג אוויר קיצוניים. לעומת זאת, משטחי אלומיניום עמידים בפני שיתוך. התחזוקה שלהם פשוטה ונוחה ולכן הם מתאימים גם לריהוט חוץ.

ג. מחיר – כאן יש יתרון גדול לפרגולות עץ על פני אלומיניום. בעוד טווח המחירים של פתרונות קירוי והצללה מעץ עומד על בערך 400-700 ש"ח לגודל סטנדרטי, במשטחי אלומיניום המחיר הממוצע הוא 1,000 ש"ח למ"ר. מומלץ בכל מקרה להתייעץ עם בעלי מקצוע לפני שמחליטים לבנות פתרונות קירוי והצללה ולקבל הצעת מחיר מסודרת לפי גודל השטח.

פרגולות אלומיניום

פרמטרים בהם כדאי להתחשב

היתרונות והחסרונות של פרגולות אלומיניום או עץ יכולים לסייע לאנשים פרטיים לבחור פתרונות קירוי והצללה. במקביל, עליהם להביא בחשבון פרמטרים כמו כמויות האור והצל המגיעות לאיזור, גודל השטח והתאמה לסביבה בה מקימים את הפרגולה. מי שמעדיף אלומיניום עושה זאת בגלל התחזוקה והמראה המודרני, בעוד מי שבוחר עץ ירצה לשמור על עיצוב אחיד ומסורתי. אין דרך אחת לקבוע איזה מהחומרים עדיפים, אך הכל תלוי בהתאמה לשלל השיקולים.

לסיכום, הרשו לעצמכם להתרשם מפתרונות קירוי והצללה שונים. קחו את הזמן ובחרו בין עץ ואלומיניום על פי התקציב, הסגנון המועדף ושיקולי התחזוקה.