פרגולות – המעצבת הראשית של הגינה

ליהנות מהחצר ומהמרפסת בכל הימים

מזג האוויר בישראל הוא מזג אוויר נוח מאוד בתקופות מסוימות בשנה. גם החורף בישראל, למרות שיש בו סופות תקופתיות, לא קשה במיוחד, כאשר עד חודשי הקיץ החמים ביותר שהם יולי ואוגוסט יש מזג אוויר חם ונעים. עם זאת, בחודשי השיא וגם בימי שרב כבדים בהם כל המדינה סובלת מחום קיצוני יש לכם הזדמנות להמשיך ליהנות מישיבה נעימה ומוצללת בגינה או במרפסת שלכם. אם יש לכם חלל חיצוני ואתם רוצים ליהנות ממנו בכל מזג אוויר, פרגולות בשלל צורות ובשלל חומרים ועיצובים מחכות רק לכם.

היתרונות בפרגולות לחצרות, גגות וחצרות

  • פרגולות יכולות להיות חיוניות מאוד לאנשים שאוהבים לשבת בגינה תחת מחסה מוצל. במידה ואין לכם פרגולה בחצר, במרפסת או בגג, אתם תסבלו מחום רב שכן השמש לא ותרנית עם אף אחד. השמש החזקה לא רק יכולה להסב לכם חוב רם ושיזוף לא רצוי שיגיע עד כדי קילוף העור אלא סכנה בריאותית של ממש בעיקר כשיש לכם ילדים. אם יש לכם חצר בה הילדים משחקים בשעות הצהריים, מריחת קרן הגנה וחבישת כובע לא יהיו הפתרון הכי מושלם ורק מקום מוצלל יספק להם הגנה.
  • לא רק לבריאות ולנוחות שלכם פרגולה יכולה להיות פתרון מעולה אלא גם לציוד ולריהוט שנמצא אצלכם בחצר או במרפסת. כל פריט שתשימו מחוץ לבית אפילו שהוא נועד לשימוש חיצוני, יכול להיהרס מהר הרבה יותר כשיש עליו שמש קופחת למשך תקופה ארוכה. ספות יכולות לשנות צבע, רהיטים מעץ יכולים להתקלף ובאופן כללי לא יהיה לכם נוח להשתמש בציוד וריהוט שצוברים חום רב ולא נעימים למגע. פרגולות מאפשרות לכם לקבל הצללה נהדרת לגינה או למרפסת ולא רק נגד שמש גם נגד גשם וברד.

פרגולות מעץ או מאלומיניום?

אחרי שכבר הבנו שפרגולות הן הפתרון הטוב ביותר גם לגשם וגם לשמש חזקה, נשאלת הפרגולת אלומיניום או עץ?שאלה אלו פרגולות כדאי לרכוש. במדינת ישראל נפוץ מאוד השימוש בפרגולות מעץ כאשר עץ גושני הוא העץ המוביל. פרגולה מעץ מקנה מראה טבעי למרפסת ולחצר ולכן אנשים רבים אוהבים להתקין אותה מה גם שהיא הרבה יותר זולה מהמתחרה היותר איכותי שלה – פרגולת אלומיניום. פרגולה שעשויה מאלומיניום. אלומיניום חומר חזק יותר, יציב יותר, לא דורש תחזוקה שנתית כמו פרגולות מעץ, לא מתקלף, לא מחליד וגם ניתן להתקין בו מנגנון פתיחה חשמלי. הוא מגיע בשלל צבעים ונתן אפילו לרכוש פרגולה מאלומיניום דמוית עץ למראה טבעי.

פרגולות להצללה חלקית

אם חשובה לכם מאוד היכולת לקבל קרני שמש לחצר או למרפסת שלכם בגלל שאתם רוצים להשתזף, לגדל את הצמחים בגינה או כדי לקבל קצת אנרגיה מקרני השמש הנעימות, יש פרגולות שמספקות לכם מנגנוני פתיחה חלקיים ומלאים. בעזרת התקנת מנגנון פתיחה חשמלי או ידני תוכלו לשחק עם השלבים שבפרגולה וכך לקבוע כמה מצבי הצללה לפי מה שנדרש. תוכלו להסית את שלבי הפרגולה לחלוטין, תוכלו ליצור הצללה משתנה בהתאם לשעה ביום ולסגור אותה לחלוטין שאתם רוצים צל מוחלט.

כיצד אפשר לשדרג את הפרגולה?

פרגולה יכולה להיות פשוטה מאוד ולא מתחכמת או פרגולה חדשנית עם מנגנוני פתיחה. אם אתם רוצים להקנות לפרגולה שילוב מנצח של תאורה מתאימה ניתן להשתמש במנורות לד היקפיות או מרכזיות כדי לספק אווירה נעימה בשעות הלילה לפגישות עם חברים או ארוחות ערב משפחתיות. אם אתם רוצים פרגולה שלא דורשת הרס של מרצפות ולא תתפוס לכם מקום, תוכלו להזמין צוות התקנה אליכם הביתה כדי שיבחן את פני השטח, יתייעץ עם מהנדס מתאים ויבדוק האם ניתן להתקין פרגולה תלויה שתהיה יעילה בהרבה מבחינת ניצול שטח.