פירוק הבריכה לצורך מעבר לדירה חדשה

האפשרות לפרק את הבריכה ולהרכיב אותה מחדש יכולה לחסוך בהוצאות בעת מעבר דירה. במאמר הבא נסביר כיצד מבצעים תהליכים מן הסוג הזה, מה מאפיין אותם ואיך בוחרים את אנשי המקצוע המתאימים למשימה.

בריכות שחיה שניתנות לפירוק והרכבה מחדש יכולות לחסוך הרבה הוצאות עבור בעלי בתים פרטיים. למרות שאי אפשר לפרק בריכות מתועשות או כאלה שנבנות מבטון בתוך החצר, כל שאר הבריכות בהחלט אטרקטיביות בעת מעבר דירה או לקראת אחסנה בחורף.

היתרונות של פירוק בריכות

פירוק בריכה הוא שירות שמתבצע על ידי חברות מקצועיות. הזמנת השירות כרוכה כמובן בתשלום, אך זה משתלם יותר מאשר לבנות בריכה חדשה. נכון להיום אפשר למצוא את הבריכות בהרבה בתים פרטיים והן ידועות כאמצעי להשביח את הנכס. במקביל, ניתן להתייעץ עם נציגי חברה מקצועית על מנת לדעת כיצד לפרק את הבריכה גם בחורף ומה לעשות בשביל להגן עליה מפני בלאי ושחיקה.

טיפים לפירוק בריכה

פירוק הבריכה לצורך העברתה לדירה חדשה מתבצע בכמה שלבים. היכרות עם השלבים האלה יכולה לעזור לבעלי דירות ולסייע להם לבחור את החברה המתאימה למשימה. הנה השלבים הבולטים בתהליך:

א. ריקון מים – את כל המים של הבריכה ניתן לרוקן לאמצעי הניקוז המרכזי של הבית, לחצר או לגינה. את המקום שאליו מרוקנים את המים חשוב לבחור לפי שיקולים כמו נפח הבריכה, סוג וגודל החצר, עמידות פתרונות הניקוז ומערכת הביוב וכן הלאה. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת למנוע מצב שבו מרוקנים את מי הבריכה למקום לא מתאים.

ב. פירוק מכלולי הבריכה – לאחר ריקון המים ניתן לעבור לשלב של פירוק מכלולי הבריכה. את מכלולי הבריכה מפרקים בעדינות יחד עם המחברים שמצויים בדפנות. במקביל, יש לנקות ולייבש את יריעת הבריכה ולשטוף היטב במים מתוקים בלי כלור את כל שאר האביזרים ובהם סולם, משאבת סינון, פילטר, סקימר, כיסויים ועוד.

ג. אחסנה של הציוד – ברוב המקרים מתבצע פירוק של בריכות שחיה כמה ימים לפני מועד המעבר לדירה חדשה. המשמעות היא שצריך לאחסן בנפרד את הציוד ולדאוג שלא ייגרם לו נזק. מומלץ לאחסן את האביזרים ואת חלקי הבריכה במחסן מקורה, אך ניתן לעשות זאת גם תחת פרגולה או פתרון הצללה. חשוב להתאים את סוג האחסון לתנאי מזג האוויר ולדאוג לכך שהציוד לא יעמוד בשמש או בגשם יותר מדי זמן.

 

משאית להעברת בריכות שחיה

פירוק בריכות שחיה הוא רק השלב הראשון בתהליך ההעברה. בשלב השני מעמיסים את חלקי הבריכה והאביזרים הנלווים לתוך משאית, ובשלב השלישי מרכיבים אותה מחדש. במהלך העמסת חלקי הבריכה והאביזרים לתוך משאית צריך לוודא שכולם מוגנים היטב ושלא נגרמים להם נזקים. כמו כן, יש לבחור את המשאית המתאימה עבור המשימה ולהתייעץ עם נציגי חברת הובלות בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

כדאי לבחור חברת הובלות שמכירה את התחום של בריכות שחייה, או לחילופין להזמין את השירות של פירוק הבריכה לצורך העברתה לדירה חדשה מחברה שמתמחה בבריכות בלבד. אפשרות אחרת היא לשלב כוחות בין חברת הובלות וחברה לתחזוקת בריכות שחייה. בסופו של דבר, המטרה היא להעביר את הבריכה לדירה החדשה בצורה הטובה ביותר ולהגן עליה מפני נזקים, בלאי ושחיקה. כך ניתן לחסוך בהוצאות על רכישת בריכה חדשה גם אחרי מעבר הדירה ולחזור לשגרה במהירות. בנוסף, המעבר מתאים לקיץ ולחורף כל עוד הוא מתבצע באופן מקצועי עם משאית גדולה.