עיצוב פנים ושיפוץ דירה

מעוניינים לשנות את פני הדירה שלכם ולא יודעים היכן להתחיל? אתם במקום הנכון! מאמר זה יסביר לכם, שלב אחר שלב, כיצד לגשת לנושא של עיצוב ושיפוץ דירה בצורה נכונה ומושכלת שתואמת את הדרישות והצרכים שלכם. מאמר זה ילווה אתכם בכל השלבים לקראת הגשמת החלום, החל מתיאור השיפוץ הרצוי, דרך בחירת תקציב הגג לשיפוץ כולו ועד לביצוע השיפוץ בפועל.

 

בדרך לדירת החלומות: תיאור השיפוץ הרצוי

השלב הראשון בכל עיצוב ושיפוץ דירה ישנה הוא תיאור המצב הרצוי לאחר השינוי. לא משנה מהו מצבה של הדירה לפני השיפוץ, מה שאמור להנחות אותנו בראש ובראשונה הוא המצב הרצוי לאחר השינוי. חשוב מאוד לזכור שרק השמים הם הגבול (עם היתרי הבנייה הנכונים) ולכן אין צורך להתחשב במצבה הקודם של הדירה, אלא במצב הרצוי שאליו נרצה להגיע.

 

בחירת התקציב האפשרי

לאחר שהבנו מהי דירת חלומותינו וכיצד תיראה הדירה לאחר השיפוץ והעיצוב מחדש, עלינו לבדוק את מגבלת התקציב. לא מדובר בהערכה תקציבית של השינוי הרצוי והערכת המחיר הנדרש לביצוע השינויים הרצויים, מדובר למעשה בקביעת תקציב הגג שאותו אנו מוכנים להשקיע, ללא תלות במצב הרצוי שאליו נרצה להגיע. התקציב הרצוי יכול להיות הכסף הרזרבי ששמנו בצד למטרות השיפוץ והעיצוב מחדש, או שהוא יכול להיות סכום ההלוואה המקסימלי שמעניק לנו הבנק לצורך השיפוץ המיוחל.

 

התאמה בין עיצוב פנים ושיפוץ דירה – שלב הצעות המחיר

שני השלבים הראשונים נועדו לתת לנו מסגרת פעולה. האחד נועד לתת לנו את הכיוון שאליו אנו הולכים ולקבוע כיצד ייראו המגורים לאחר עיצוב ושיפוץ דירה מחדש על ידי אנשי מקצוע מוסמכים לשביעות רצוננו. השני נועד לתת לנו את גבולות הגזרה והיכולת שלנו: הסכום המקסימלי שאותו אנו מוכנים להשקיע בשיפוץ ללא תלות במצב הרצוי שאליו נרצה להגיעיצוב פנים ושיפוץע. עם שני השלבים הללו ניתן לצעוד הלאה אל ההתאמה המלאה ולהתחיל לקבל הצעות מחיר מאנשי מקצוע בתחום. הצעות המחיר תהיינה מבוססות על המצב הרצוי שאליו נרצה להגיע לאחר השיפוץ. לאחר שקיבלנו שפע של הצעות מחיר, נוכל לבצע פסילה ראשונית של הצעות החורגות מהסכום המקסימלי שאותו אנו מוכנים להשקיע. אם כל הצעות המחיר עבור השיפוץ חורגות מהסכום המקסימלי שאותו החלטנו להשקיע, כנראה שנצטרך לוותר על כמה היבטים של השיפוץ, או להגדיל את הסכום להשקעה בעיצוב מחדש של הדירה.

 

ביצוע העיצוב והשיפוץ בפועל

זהו השלב האחרון, השלב שלפני הסרת הלוט והכניסה לשלב הבא של החיים שלכם – מגורים בדירה משופצת ומעוצבת מחדש. חשוב מאוד לזכור שאם מדובר בשיפוצים נרחבים, פעמים רבות הדירה לא תאפשר לבני המשפחה להתגורר בה בתקופת השיפוץ עצמו. היבט זה הוא נושא חשוב מאוד בכל עיצוב ושיפוץ דירה, מכיוון שהוא נושא עמו השלכות כלכליות הנוגעות לפתרונות לינה זמניים שיש למצוא לבני המשפחה בזמן שהדירה משנה את פניה.