עיצוב מטבח פונקציונלי

פונקציונליות היא ערך עליון בעיצוב המטבח. היום כבר לא חייבים לוותר על מראה מרשים, דקורטיבי וייחודי על חשבון היבטים פרקטיים. הסוד הוא למצוא את האביזרים המתאימים ולדעת כיצד לשלב אותם במטבח הביתי. הנה כמה פתרונות שאפשר להתחיל איתם:

א. ברז נשלף – ברזים נשלפים מעניקים ערך מוסף לעיצוב המטבח והם נוחים מאוד לשימוש. ברזים למטבח עם אפשרות שליפה מתאימים לכיורים גדולים או נפרדים, למשפחות שומרות מסורת המפרידות בין בשר וחלב ולדירות קטנות עם מטבח מצומצם.

ב. אי במטבח – החשיבות של פונקציונליות קיימת במטבחים גדולים וקטנים כאחד. כך לדוגמא, אם יש מספיק מקום עיצוב מטבח פונקציונאליבמטבח ניתן לשלב אי ולהשתמש בו כשולחן אוכל או משטח עבודה. בתוך אי יש תוספת מקום לאחסון, דלתות ומגירות. אפשר לשים את הפח מתחת לאי ולעבוד עליו לצד השיש הרגיל. בנוסף, אי משתלב נהדר עם בר ישיבה וכסאות גבוהים.

ג. מכשירי חשמל – חשוב למקם את מכשירי החשמל בצורה נגישה וכך להקל על הבישול, האפייה או הטיגון. אפשר לשים את המיקרוגל ליד הטוסטר אובן ולהניח קומקום חשמלי לצד הכיריים. ריכוז מכשירי החשמל במקום אחד של המטבח יפנה את שאר משטח העבודה.

איך בוחרים ברזים למטבח ואביזרים נוספים?

כפי שניתן לראות, יש היצע רחב של ברזים למטבח ואביזרים פונקציונליים לניצול אופטימאלי של המקום הפנוי. כדאי לתכנן את המטבח יחד עם מעצב פנים ולהקפיד על הגדרה מוקדמת של צרכים ומטרות. אם אתם אוהבים לאפות ועושים זאת לעיתים קרובות, הניחו משטח עבודה פנוי ליד התנור וותרו על איזורים אחרים. לעומת זאת, במידה ואתם חותכים סלט מדי יום או זקוקים למשטח עבור הכנת בישולים, סביר להניח שתרצו לוותר על חלק ממכשירי החשמל. תוכלו גם למקם אביזרים נלווים בתוך ארונות ייעודיים ולהפוך את המטבח לזמין ונגיש עבור המשפחה.

לסיכום, עיצוב פונקציונלי של המטבח צריך להיות חלק בלתי נפרד מהתכנון. אפשר לעצב את המטבח עם ברז נשלף, למקם אי באיזור אסטרטגי ולהחליט איפה לשים את מכשירי החשמל על פי התכנון המוקדם של המטרות והצרכים.