עיצוב מטבחים מודרניים

עיצוב מודרני יכול לבוא לידי ביטוי בשורה ארוכה של החלטות ושיקולים. במאמר הבא נציג את התהליך הזה כפי שהוא מתאפיין באחד החדרים החשובים ביותר בבית

עיצוב מטבחים דורש הקפדה על שורה ארוכה של עקרונות וכללים. בניגוד למקומות אחרים, זהו החדר בו אנו מבלים את השעות הראשונות של הבוקר, נפגשים יחד עם חברים ונהנים מזמן איכות עם המשפחה ובני הזוג. מדובר על חדר שצריך להיות מעוצב בצורה מודרנית על מנת לאפשר רמת חיים גבוהה ואידיאלית. השאלה היא כיצד עושים זאת ומה השיקולים העיקריים אליהם כדאי להתייחס.

מעצבי פנים מאפיינים את העיצוב המודרני על פי העקרונות הבאים:

א. מינימליזם – בעיצוב מודרני קיים כלל על פיו כל המוסיף גורע. למרות שאת הכלל הזה ניתן ליישם גם בחדרים אחרים בבית, דווקא במטבחים הוא מקבל ערך מוסף. מינימליזם מדגיש את מוצרי החשמל בחדר, את עמדת הבישול או הכיור ואת פינת הישיבה. בעזרת שמירה על קווים נקיים ופשוטים ניתן לשנות לחלוטין את האופי של החדר. בנוסף, היתרון של מינימליזם הוא התאמה לחלל פתוח או סגור. העיצוב צריך לשדר ניקיון ולהימנע ככל האפשר מאלמנטים דקורטיבייים עמוסים.

ב. פונקציונאליות – העידן המודרני מציב את הפונקציונאליות בראש סדר העדיפויות. ברמה המעשית, המשמעות היא שיש צורך בעיצוב נוח. את הנוחות ניתן לבחון לפי המרחק בין הכיור לבין פינת הישיבה, מספר פתרונות האחסון, כמות מכשירי החשמל, הארגון והסדר על השיש ועוד. חדרים מודרניים יהיו נוחים עבור כל בני הבית וגם האורעיצוב מטבחים מודרנייםחים.

ג. טכנולוגיה – אי אפשר לדבר על עיצוב מודרני מבלי להזכיר את הטכנולוגיה. מה שהיה בעבר פריבילגיה של בעלי ממון בלבד הפך לחלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים. מטבחים מודרניים כוללים ציוד היקפי כמו משטחי קוורץ, ברזים חכמים ועוד. הדגש הוא על יצירת סביבה נעימה בה האלמנטים נראים כמו יחידה הומוגנית אחת. מעבר לכך, הטכנולוגיה עוזרת לשלב בין צרכים קולינריים ותחזוקתיים ולכן היא משתלמת בטווח הקצר והארוך.

 

האם עיצוב מטבחים מודרני הוא בהכרח יקר יותר?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, עיצוב מודרני של חלל הפנים לא חייב לבוא על חשבון שמירה על מסגרת התקציב. עיצוב כזה הוא לא בהכרח יקר יותר והכל תלוי בסדר העדיפויות של הלקוח. אפשר להגיע לעיצוב מודרני ברמה גבוהה מאוד גם בהשקעה מינימאלית של משאבים וזמן. העיצוב מתאים לדירות קטנות, בתים גדולים או נכסים לקראת שיפוץ. השקעה בעיצוב של המטבח מעלה את הערך של הנכס והיא מורגשת כמעט באופן מיידי.

לסיכום, עיצוב מודרני קובע עקרונות של מינימליזם, פונקציונאליות וטכנולוגיה מתקדמת. את העיצוב ניתן לראות בעיקר במטבחים ובבתי מגורים, אך הוא יעיל גם במקומות אחרים. זהו אחד החדרים החשובים בבית ואין להקל ראש בחשיבות השילוב בין ההיבט הפונקציונאלי והאסתטי.