עיצוב חדר הורים – לעצב את החדר בצורה אופטימאלית

עיצוב חדר הורים
עיצוב חדר הורים

אין ספק שעולם עיצוב הבית עבר לא מעט שינויים במהלך השנים. עיצוב הבית לפני מאה, חמישים ואפילו עשרים שנה, לא דומה כלל לעיצוב בימינו. זה נובע משינויים חברתיים, כלכליים, שינויים באופנה, טרנדים ועוד. בדיוק כמו שכל תחום עיצוב אחר השתנה עם השנים, כך גם התחום של עיצוב מבני מגורים.

דוגמא טובה לשינוי הזה אנחנו יכולים לראות במקרה של עיצוב חדר הורים. מי שנכנס לחדר הוריו לפני שלושים שנה ומעצב כיום את החדר שלו עם בן או בת זוגתו, יכול להבין עד כמה גדול השינוי, עד כמה עצום ההבדל בתהליכי העיצוב. בין אם זה בריהוט ובין אם זה במאפיינים אחרים.

לפני שנסביר על מהות השינוי ואיך מתבצע היום עיצוב חדר הורים בצורה אופטימאלית, צריך לומר שהשינוי הזה הוא לא רק טבעי אלא הוא תהליך שמתרחש בכל דור. הרי אנחנו גדלים עם סט מסוים של ערכים, שבא לידי ביטוי גם במאפייני עיצוב, ועם הסט הזה אנחנו ממשיכים כל הדרך, כלומר גם כשאנחנו מתבגרים והופכים להיות הורים בעצמנו. לכן במקרים רבים היום, אנחנו יכולים לראות חדרי הורים שהם כמין "שעתוק" של חדרים שאותם זוגות עיצבו לעצמם כשהיו רווקים או צעירים יותר.

כיצד בא לידי ביטוי השינוי בעיצוב חדר הורים

השינוי בעיצוב חדר הורים בא לידי ביטוי במספר מאפיינים בולטים. צריך לומר שזה לא מוחלט, כלומר יש הורים שעדיין בוחרים לעצב את החדר שלהם בצורה אחרת, אך מרבית העיצובים שאנחנו נראה הם מודרניים, מינימליסטיים, כאשר המאפיין העיקרי הוא שימוש במעט שטח, הקפדה על צבעים בהירים, שימוש באמצעי אומנות שונים, הקפדה על יעילות.

למשל, אנחנו לא נמצא חדרי הורים עם מיטות כמו של פעם, כבדות, גדולות, מגושמות. היום חדרי הורים יכילו מיטות זוגיות מינימליסטיות במובן הזה, שהרבה פעמים הן יכילו רק משטח למזרון. בלי ראש מיטה, בלי ארון מצעים ושאר הפרטים שהיה נהוג להשתמש בהם בעבר.

כנ"ל לגבי ארונות בגדים, בבתים מודרניים נהוג לבנות חדר ארונות חיצוני או פנימי, בו נהוג לאחסן את כל הבגדים. הארון הוא כבר לא חלק מחדר השינה, כך מפנים שטח משמעותי וגם שומרים על סדר בחדר.

דוגמא נוספת לשינוי שעבר עיצוב חדר הורים, הרבה פעמים אנחנו נראה בחדר הזה, שילוב של טלוויזיה, דבר שלא היה נהוג בעבר, וכן אנחנו נמצא לא פעם לצד המיטה, כורסא או כיסא מיוחד, עליו אפשר לשבת, כשרוצים לנוח, להתארגן או מכל סיבה אחרת.

נקודה נוספת שקשורה לעיצוב היא התכנון של החדר. חדרי הורים מודרניים מופרדים מחדרי ילדים, ומהווים יחידה כמעט נפרדת, בין היתר, הם יכללו גם שירותים משלהם, ובמקרים בהם מדובר על בית קומות, חדר ההורים יהיה בקומה משל עצמו.