עיצוב החצר עם בריכה ביתית

בניית בריכה ביתית לא מספיקה לצורך עיצוב קלאסי ואלגנטי של החצר

דווקא השקעה של כמה אלפי שקלים בבנייה מן הסוג הזה עשויה להציב אתגר עבור בעלי בתים ודירות, לכן כדאי להיעזר בטיפים הבאים:

התאמת הבריכה לגודל החצר

היום אפשר לבנות בריכה ביתית ממגוון רחב של חומרי גלם. הסוד בעיצוב אלגנטי הוא להתאים את אופי הבריכה לגודל החצר. מומלץ לאסוף נתונים טכניים של החצר, לבדוק את תשתית החשמל והמים ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע ואדריכלים. כך מונעים מצב שבו הבריכה גדולה מדי, או לחילופין עוגמת נפש של בריכה שאינה מנצלת את הגודל הקיים של החצר המרווחת.

קביעת מסגרת תקציב

הבעיה הנפוצה ביותר אצל בעלי בתים היא חריגה מתוך מסגרת התקציב שנקבעת מראש. לא משנה אם מחליטים לבנות בריכה ביתית בחצר כחלק משיפוץ או לפני מעבר לבית חדש, תמיד כדאי לקבוע מראש את התקציב. מסגרת התקציב יכולה לשמש כמצפן לבחירת הבריכה ולשילוב אלמנטים דקורטיביים נוספים לעיצוב.

 פונקציונאליות לצד בטיחות

בריכה חייבת להיות נגישה, נוחה וכמובן בטוחה עבור בני המשפחה והילדים. יש להציב את הפונקציונאליות והבטיחות בראש סדר העדיפויות, גם אם המשמעות היא ויתור על קישוט אסתטי מסוים.

גינה ותאורה

לבריכה ביתית יש נוכחות גדולה בחצר אבל כדאי לגבות את העיצוב עם גינה מטופחת וגופי תאורה. מומלץ לשלב תאורה חסינת מים בתוך הבריכה וסביב הגינה, להשתמש בגדר גבוהה ולא לשכוח צמחיה שמעניקה פרטיות ומשנה לחלוטין את האופי הסטנדרטי של חלל החוץ.

מה הקשר בין עיצוב החצר לבין הסלון והבית?

בעיצוב פנים מודרני נמתח קו ישר בין האופן שבו נראית החצר, לבין המראה של חלל הפנים בבית, בסלון, במטבח ואפילו בחדרי השינה.
במילים אחרות, קיים קשר ברור בין הסגנון שבו בוחרים לעצב את החצר לבין שאר האלמנטים הדקורטיביים. כדאי לבטא את הקשר הזה גם בעיצוב של הבריכה ולשאוב השראה מסגנונות קיימים. אפשר למשל לשמור על אחידות עם סגנון עיצוב כפרי, מודרני, תעשייתי, וינטאג' ועוד.