ניקוי ספות לפי סוג הבד

אם יש לכם ספה בבית שלכם אשר צברה כתמים לאורך זמן או לפתע – אתם כמובן תרצו לנקות אותה היטב. חשוב מאד לזכור כי ניקוי ספות תלוי לא פעם בסוג הבד שממנו הספה עשויה יש לזכור שלכל בד יש תכונות משלו, ולפיכך – חשוב מאד להשתמש בשיטות ניקוי שונות. לא פעם, אנשים שמבצעים ניקוי חובבני של הספה מבלי להתחשב בסוג הבד שלה, לא רק שאינם מצליחים לנקות את הספה, אלא ההפך – הם רק גורמים ליותר נזק. אם כך, איך נדע לבצע ניקוי ספות מתאים? הנה חלוקה לפי סוגי הבדים ותתי הסוגים השונים.

ההתאמה לכל סוג בדניקוי ספות לפי סוג הבד

סינתטיים או טבעיים? – החלוקה הראשונה והמשמעותית ביותר היא באשר לשאלה האם מדובר על ספות מבדים טבעיים או מבדים סינתטיים (ולעתים אף תערובת שלהם). בהכללה גסה ניתן לומר כי ניקוי ספות מבד מלאכותי וסינתטי, הוא ניקוי קל יותר מזה של ספות מבד טבעי – אף כי האחרון נחשב לאיכותי ונעים יותר. המשמעות היא שאם יש לכם ספה מבד טבעי – צריך יותר להיזהר בניקוי שלה, שכן הבד הוא הרבה יותר עדין ורגיש.

בד ג'קרד – בד הג'קרד הוא דוגמה מעולה לבד מלאכותי שנמצא על ספות רבות ברחבי הארץ. הוא יחסית נעים, והמראה השטוח שלו מתאים מאד לעיצוב בתים באופן כללי. היתרון המרכזי שלו הוא בניקוי שלו. הג'קרד הוא אחד הבדים הפשוטים ביותר לניקוי, עם מטלית לחה במקצת, אשר לוחצים קלות על הספה – ולרוב אפשר כך לנקות כתמים במהירות.

מיקרופייבר – חלק ניכר מהספות כיום, עשויות מבד מיקרופייבר שהוא סינתטי. אולם זהו בד שלמרות שהוא נעים ואיכותי, הוא דווקא מורכב יחסית, משום היותו דוחה נוזלים, ועד שאלו נקלטים בתוכו (כמו כתמים עקשנים) קשה להוציא אותם. לכן מדובר על ניקוי ספות עם מטליות יבשות בלבד, ובמידת הצורך – יוצרים קשר עם שירותי ניקוי יבש.

ניקוי לסוגי בד נוספים

כמובן שאם אתם רוצים לנקות ספות ממשי, ספות מכותנה, או לחילופין – ספות מעור, חשוב תמיד להשתמש אך ורק בשיטות הניקוי ההולמות, כדי שהתוצאות יהיו מוצלחות.

המאמר באדיבות:
חברת האחים עיני – מומחים בניקוי ספות בהתאם לסוגי הבד השונים.