מקלחונים ואומנות עיצוב חדר הרחצה

כך תבחרו במקלחון הנכון לעיצוב של חדרי רחצה
אנשים רבים כיום מבינים את התרומה האדירה של המקלחונים לחייהם. בעזרת המקלחון אפשר ליהנות ממקלחת נעימה במיוחד, וכמובן גם לקבל פתרון שאיננו יקר מידי. עם זאת, חשוב מאד להתחשב בנתון נוסף בבחירת המקלחון – והוא העיצוב של חדרי רחצה. אל תשכחו כי חדר הרחצה איננו רק מקום פונקציונלי. זה חייב להיות חדר שנעים במיוחד לעין, וכדאי שגם תעשו שימוש חכם בשטח שניתן לכם. השאלה היא כמובן, מהם הדגשים אם כך? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור במקלחון הנכון, כדי שהעיצוב של חדר הרחצה יהיה לא פחות ממושלם!

אז איך נעצב ונבחר במקלחון?
● איזה התקנים קיימים? – קודם כל, תמיד כשניגשים לבחור את המקלחון, כדאי לשים לב האם ישנה תשתית והתקנים מוכנים בתוך חדרי רחצה. כך למשל, אם כבר יש בחדר הרחצה שלכם מקום למקלחת שהיה סגור משלושה כיוונים והיה בו רק מקום לווילון – הרי שהפתרון הוא כמובן להתקין מקלחון חזיתי. אם יש לכם בכלל אמבטיה בתוך חדר הרחצה, אולי הפתרון הטוב ביותר הוא להתקין מקלחון לאמבטיה. הפתרון של מקלחון לאמבטיה נקרא גם אמבטיון, והוא מאפשר לכם להשתמש באמבטיה כמקלחון או אמבטיה מתי שנוח לכם. כמובן שאם בעבר היה לכם מקום למקלחת פינתית – הרי שכדאי לבחור במקלחון פינתי – בעיצוב עגול, שיר או קטם לבחירתכם.
● בסיס המקלחון – עוד חלק שכדאי להתייחס אליו בעיצוב של מקלחונים ושל חדרי רחצה, הוא הבסיס של המקלחון. אמנם אם אתם בוחרים מקלחונים לאמבטיה ברור שאין שום התבלטות כי המקלחת היא הבסיס ממילא, אבל בכל מקרה אחר, יש שתי אפשרויות – או שאתם יוצרים שקע מתאים בתוך הריצוף, או שאתם מתקינים אגנית מיוחדת. באופן עקרוני יש מקרים שבהם כבר יש שיפוע מתאים (ממקלחות ישנות) ואז אין התבלטות. כמו כן מבחינת העיצוב של חדרי רחצה – אין ספק ששיפוע הוא יפה יותר ומשתלב עם העיצוב הטבעי של המקום. עם זאת, חשוב לדעת שפתרון האגנית אולי נראה קצת פחות יפה, אבל לעתים אם אין אפשרות ליצור שיפוע מסיבות טכניות, ברור שכדאי להתקין אגנית.

מקלחונים
● המידה המתאימה – אמנם כשיש מקלחונים חזיתיים או מקלחון לאמבטיה, המידות הן בהתאם לשטח הנתון ,אבל חלק ניכר מהמקלחונים הם מקלחונים פינתיים, ולכן עולה השאלה של השטח – הרי אפשר ליצור גם מקלחונים ענקיים ,אז זה יהיה על חשבון שטח קיים בחדר הרחצה. מקלחון צריך להיות אמנם מרווח, אבל אין טעם במקלחון גדול מידי לחדר רחצה קטן. המלצתנו לכם היא בחדרי רחצה רגילים לא לחרוג מהגודל של 90 על 90 ס"מ.

לא לשכוח גם את המחיר
בנוסף לכל האמור לעיל – אל תשכחו שיש גם היבטים של מחיר שצריך להתחשב בהם. רבים מאתנו היינו רוצים למשל זכוכית מעוצבת ויוקרתית למקלחון – אבל זה כולל העלאה במחיר. לכן, נסו לחשוב מהי תקרת המחיר שאתם מוכנים לשלם – ואז תתפנו גם לחשוב על העיצוב.