ממחסן לחדר- טיפים לשיפוץ יעיל של המקלט

המרחב הממוגן שלנו לא חייב להיות רק מרחב מוגן

מבין כל מדינות העולם, קשה לחשוב על הרבה מדינות שבהן המרחב המוגן הוא חשוב ומשמעותי במידה שבה הוא חשוב ומשמעותי בישראל. בין אם מדובר במרחב מוגן דירתי (ממ"ד), קומתי (ממ"ק) או במקלט בניין משותף, המרחב המוגן הוא הכרחי בהתחשב במציאות הביטחונית שבה אנחנו חיים. בנוסף, ישראל היא גם מדינה שנתונה לרעידות אדמה, וכך למעשה משחק המרחב הממוגן תפקיד חשוב. מאידך, לעתים קרובות מדובר במרחב מוזנח שאנחנו מתייחסים אליו כאל מחסן או חדר חסר משמעות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם כמה טיפים לשיפוץ מקלט איכותי, בהתאם לסוג המרחב המוגן שבו אתם משתמשים דרך קבע – דירתי, קומתי או משותף לבניין כולו.

שיפוץ מקלטים

כיצד נבצע שיפוץ מקלט איכותי? כמה טיפים בהתאם לסוג המקלט:

  • ממ"ד – במקרה של ממ"ד, המרחב המוגן יכול להפוך לחדר לכל דבר בבית. במקרים רבים, לא יהיה צורך לבצע שיפוץ מערכות של ממש (ממ"דים הם קונספט חדש יחסית), אך גם אם כן הדגש צריך להינתן לצורה הנכונה בה נעצב את החדר. מטבעו, הממ"ד הוא חדר מאוורר ומואר פחות, ולכן צריך לשים דגש למערכות האוורור, התאורה, וניתן להפוך אותו אפילו לחדר מגורים או לחדר עבודה מבודד ואיכותי. בנוסף לכך, אפשר למקם בו ספה, שולחן, טלוויזיה ועוד שלל אביזרים שישוו לו מראה של חדר אורחים או חדר מגורים כמו שאר חדרי הבית.
  • ממ"ק – במידה ומדובר במרחב קומתי, שיפוץ המרחב המוגן ייעשה בשותפות והדגש יינתן למערכות החיוניות כמו מערכות האוורור, האיטום וכדומה. דגש חשוב במיוחד במרחב משותף הוא דברים כמו שירותים כימיים ופרגוד קטן בפינת החדר להחלפת בגדים פרטית ללא הפרעות. בקיצור, יש לשים דגש על אבזור. בהתחשב בכך שמדובר במרחב משותף עבור כמה דיירים, כדאי לשים לב גם לאפשרות השימוש בממ"ק כמרחב משותף ביום יום, וייתכן שניתן להשתמש בו גם כמרחב אחסון – אך כדאי מאוד לא לעשות זאת. אתם רוצים אותו מוכן לשעת הצורך, ולשהות ממושכת בתוכו ולכן גם בו כדאי למקם רהיטים שיקנו לו אווירה ביתית ונעימה.
  • מקלט – במקרה של שיפוץ מקלט משותף, במקרים רבים המקלט יהיה מיושן וחסר מערכות חיוניות, וגם כאן נדרש שיפוץ מקיף ומקצועי בנוסף לאבזור איכותי של המרחב המוגן בכדי להפוך אותו למוכן ומתאים לשעת הצורך בעת זו. יש לשים לב למערכות אוורור רלוונטיות לשעת הצורך, לאבזור מבחינת שירותים כימיים, לאיטום האיכותי של המקלט, ובמידה ומדובר בבניין ישן באמת יש להדגיש ולשים לב לסטנדרטים של בנייה בטיחותית ובריאה לשהות ממושכת. גם במרחב מוגן מסוג זה כדאי לחשוב על הכנסת אביזרים שיהיו שימושיים לשעות הצורך, כמו פינות ישיבה, אולי מטבחון, וכן מערכת תאורה מתאימה.

שירות מקצועי בתחום יכול לוודא שאתם עושים את העבודה הזאת נכון

כאשר אנחנו רוצים לבצע שיפוץ מקלטים, מכל סוג שהוא, אנחנו צריכים לחשוב על המערכות והמרכיבים החיוניים עבורנו בשעת הצורך, ובמידה ומדובר במרחב המוגן של הדירה שלנו גם בתועלת שאנחנו יכולים להפיק ממנו ביום יום. הצורה הטובה ביותר לעשות זאת היא עם שירות מקצועי בתחום שיפוץ ואבזור המקלטים והמרחבים המוגנים.