מה חשוב לדעת על עץ ליצור רהיטים?

רהיטי עץרוב הרהיטים שאתם רוכשים, בין אם הם משמשים אתכם בביתכם הפרטי, ובין אם הם אמורים לשמש אתכם לעסק שלכם – יהיו רובם ככולם מורכבים מעץ. העץ נחשב עדיין לחומר הגלם הטוב ביותר בכדי לייצר ממנו רהיטים. היתרונות של עץ ליצור רהיטים הם רבים מספור – מדובר על חומר שיכול להיות חזק מאד, עמיד לאורך שנים רבות, קשה מאד להרוס אותו, והוא נותן כמובן גוון יפה מאד לרהיטים השונים. את העץ גם ניתן לצבוע, ומדובר על חומר שאפשר ליצור ממנו צורות רבות, ולכן הוא נוח מאד לעבודות ריהוט. חשוב לציין בנוסף, כי כיום נהוג לחלק את העץ לשתי קטגוריות מרכזיות.

הקטגוריה הראשונה היא העץ המלא אשר לא עובר עיבוד למעט הגנה בפני מזיקים. המראה של העץ המלא הוא טבעי יותר ובעל נוכחות. לעומת זאת הקטגוריה השניה היא של העץ התעשייתי, אשר מורכב בעצם מסיבי עץ ומשבבי עץ, אשר מודבקים עם סיבית כדי ליצור מראה אחיד. היתרון שלו הוא בעמידות נגד רטיבות, וכן במחירו הנמוך יותר מהעץ המלא.

סוגים שונים של עצים שבהם עושים שימוש בתעשיית הריהוט

 

  • מייפל – עץ המייפל נחשב לאחד מהעצים החזקים ביותר שיש. אם אתם מחפשים עץ ליצור רהיטים שיהיו בעלי נוכחות מאסיבית מאד כמו שולחנות אוכל, כסאות גדולים במיוחד, ובאופן כללי – ריהוט עם עיצוב חורפי וכפרי יותר, הרי שעץ המייפל הוא התשובה עבורכם. למייפל יש מראה ייחודי עם טבעות גדולות, הוא יכול להתאים גם לריהוט שצריך לשאת משקל כבד במיוחד, והוא נפוץ מאד גם בקרב מזנונים ודלפקים.
  • דובדבן – מבחינות רבות, עץ הדובדבן מזכיר מאד את המייפל, שכן הוא חזק מאד ובעל נוכחות מאסיבית בתוך החדר. עם זאת, עץ הדובדבן נחשב לגמיש יותר מהמייפל (בכך גם למייפל יש בכל זאת יתרון עליו, שכן הוא נחשב חזק יותר). לכן, נהוג להשתמש בדובדבן כאשר רוצים ריהוט מגוון מאד, מורכב למדי שגם יהיה חזק. אפשר למצוא לא מעט רהיטים מעוצבים שעשויים מדובדבן.
  • אורן – האורן הוא עץ ליצור רהיטים מהנפוצים ביותר שיש. יש לו מספר יתרונות מרכזיים. ראשית מדובר על עץ נפוץ מאד, ולכן גם המחיר שלו הוא נמוך יותר, אפילו אם מדובר על ריהוט מעץ אורן מלא. כמו כן, הוא נחשב לעץ קל יותר, שפחות נוטה להשתלט על העיצוב. לכן, נהוג להשתמש באורן לריהוט יומיומי, ובפרט לריהוט חוץ. עם זאת, למרות המראה הקליל שלו, מדובר עדיין על ריהוט חזק מאד, ובכך היתרון שלו.
  • אלון – מבין כל העצים, האלון הוא הזול ביותר, ועם זאת נחשב לעמיד מאד, ולכן אהוב מאד על לקוחות רבים. יש לקחת בחשבון עם זאת, שמבין העצים הוא גם רגיש ביותר למכות חזקות, ולכן נהוג להשתמש בו לרהיטים שלא אמורים לשאת משקל רב.

מה אתם בוחרים?

בבואכם לבחור עץ ליצור רהיטים שאתם רוצים לרכוש, קחו בחשבו את כל התכונות שהבאנו לפניכם. זכרו שלעתים המחיר הזול הוא יתרון, בפרט אם הרהיט עצמו לא אמור בהכרח לשאת בכל יום עשרות קילוגרמים. לעומת זאת, לריהוט שאמור לשאת משקל כבד יותר, ולהיות בעל נוכחות, כדאי להשקיע גם בעץ איכותי יותר.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *