מה חשוב לדעת לפני ששוכרים מבנה לגן ילדים

הקמת גן ילדים משלבת בתוכה עבודה מוקדמת רבה, אשר כוללת בין היתר בחירת מבנה לגן

גן ילדים מושפע רבות מהמבנה בו הוא נמצא, ולכן יש להשקיע מחשבה רבה בבחירת מבנה זה, ורצוי לדעת מה יש לבחון לפני הקמת הגן במקום, מה עלול להוות סכנה בטיחותית לילדים ובמה יש לטפל כגון חלונות, פתיחת סתימות ועוד.

כיצד נבחן את המבנה ועל מה חשוב לשים דגש?

• דלתות וחלונות: בכל מקום בו ישנה נוכחות גדולה של ילדים, חשוב ביותר לבדוק את בטיחות החלונות והדלתות. חלונות מהווים סכנה משתי סיבות עיקריות- הראשונה הינה שילד עלול ליפול מהחלון, דבר אשר גם כאשר קורה בקומה הראשונה עלול להיות מסוכן ביותר, והשנייה הינה סכנת סגירת חלון על הילד. בדלתות אנו נתקלים שוב בשתי בעיות- הראשונה הינה בריחת ילד מהגן, והשנייה הינה טריקת דלת על ילד, אשר עלולה לפצוע אותו בצורה קשה. מסיבות אלה חשוב מאוד לבדוק כי החלונות והדלתות במבנה מתאימים לשימוש בסביבת ילדים, בעלי מעצורי בטיחות, סורגים במידת הצורך ומנגנוני האטה אשר נועדו להקל על המכה במקרה של טריקת דלת או חלון.
• שער חיצוני: אלמנט חשוב בגן ילדים הינו היכולת לשלוט בבאים והיוצאים מהגן. כאשר מדובר בגני ילדים בעלי חצר, אשר רוב הגנים כיום נכנסים תחת קטגוריה זו, חשוב לוודא כי גם השער החיצוני של הגן בטוח לשימוש בסביבת הילדים, אין אפשרות לצאת ממנו ואין אפשרות לפתוח אותו בכוח, כך שניתן להבטיח את שלום הילדים גם כאשר הם משחקים בחצר.
• צנרת: חלק חשוב בתפקוד הגן הינו צנרת הגן, אשר משפיעה ישירות על חדרי השירותים, המטבח, צינור המים בחצר ועוד, ולכן חשוב ביותר לבדוק את תפקודה, לדאוג לפתיחת סתימת ביוב במידת הצורך ולטפל בכל כשל אשר עלול לצוץ בה.

סתימת ביוב

בחירת מבנה הגן חשוב ביותר לתפקוד תקין של הגן

כאשר נבחן את מבנה הגן, נדאג גם לטפל בכל כשל בטיחותי או תפעולי אשר קיים בו כגון פתיחת סתימת ביוב, התקנת מעצורים לדלתות וכדומה, כדי שישרת אותנו נאמנה ולפי צרכינו וצרכי ילדי הגן.