מהם מנדפים וכיצד הם פועלים?

בטח יצא לכם לשמוע על מנדפים אך לא בטוח שהבנתם כיצד הם בדיוק מותקנים, כיצד הם פועלים וגם למה הם כל כך חשובים. אם אתם רוצים לדעת הכל על המנדפים אתם פשוט צריכים להמשיך לקרוא את המאמר הבא. אחריו אולי תבינו שגם אתם צריכים מנדף למטבח הביתי שלכם!

מהם מנדפים וכיצד הם פועלים?

המנדף הוא למעשה מתקן שאמור לנדף את הריחות והעשן שעולים מתוך מקום מסוים, בדרך כלל מטבח. אמנם יש גם מנדפים למעבדות ולמפעלים אך המנדפים המוכרים ביותר הם אלו שנמצאים במטבחים תעשייתיים ופרטיים. המנדף הוא למעשה מתקן די רחב שאמור לקלוט את כל מה שעולה מאזור מסוים על ידי שאיבה, ואז דרך תעלות שמותקנות מעליו הוא מוציא אותם אל מחוץ למבנה. כמובן שאם יש אזור פתוח כלשהו השימוש במנדף נהיה פחות רלוונטי אך במקומות סגורים הוא חשוב ליצירת האווירה המתאימה. המנדף פועל על ידי חיבור לחשמל, ומופעל בלחיצה פשוטה על המתג.

למי כדאי לקנות מנדפים?

כל מי שלא רוצה שיהיה לו עשן או ריחות של בישולים במטבח ובטח שלא יגיעו למקומות אחרים בבית, או כמובן אם מדובר על מטבח תעשייתי בעסק או במפעל כלשהו, ש צורך במנדף. המנדף חשוב מאוד כי הוא מסלק את הריחות הרעים מהמקום אך יותר מזה, מסלק את העשן. במצב כזה נחסכים פגיעות בריאותיות שיכולות להיות קשות מאוד בטווח הארוך. גם כאשר מדובר במטבח ביתי החשיבות של המנדף גבוהה מאוד שכן המנדף יוצר אווירה הרבה יותר נעימה לכל בני המשפחה. המנדפים יכולים להיות קנייה יעילה מאוד לכל אחד כיוון שמדובר בקנייה ובהתקנה חד פעמיים.

מנדפים

מי יכול להתקין מנדפים?

השיקול האם לקנות מנדפים בסופו של דבר יגיע לשיקול הכלכלי. בסופו של דבר התקנת המנדפים והקנייה שלהם אינן זולות והם יכולים לעלות בין 3000 ועד 10 אלף שקלים אפילו למנדף ביתי די קטן. עם זאת חשוב לזכור שני דברים. ראשית, מדובר בקנייה שיכולה לשנות את איכות חייכם ובכל פעם שתרצו לבשל לא תצטרכו לחשוש מהריחות החזקים שיעלו מהבישולים, מצה גם שמדובר ביתרון בריאותי. שנית, המנדף יכול לעלות הרבה פחות אם רק תבצעו סקר שוק מעמיק. התקנת המנדפים דורשת חציבה בקיר והתקנת ארובות או צינורות ולכן רק צוות התקנה מקצועי יוכל לבצע זאת.

כיצד נבחר את המנדפים?

כדי לבחור את המנדפים המתאימים יש צורך לסקור את השוק היטב. אתם חייבים לבדוק את כל האפשרויות ולהשוות. בסופו של דבר יש מנדפים לא פחות טובים במחירים נמוכים יותר ואם לא תבצעו סקר שוק מקיף ומעמיק יכול להיות שלא תגיעו לכל ההצעות הכי שוות. מלבד השוואת המחירים יש צורך גם להבין איזה מנדף יתאים לכם מבחינת עיצוב, עמידות לפי סוג החומר וכמובן גם לפי הגודל  וההתאמה למקום בו הוא צריך להיות מותקן.