מדפים למחסן – מה צריך לקחת בחשבון?

הבחירה במדפים עבור המחסן שלכם, היא אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות. יש לזכור שהמחסן שלכם הוא המקום שבו אתם אמורים לאחסן לא מעט פריטים שונים – בין אם מדובר על מחסן ביתי, מחסן של משרד, מחסן של מפעל, או אפילו מחסן ששומר בתוכו מאות מוצרים שונים של יצרנים. בכל אחד מהמחסנים הללו, באמצעות פתרונות מידוף מתאימים, ניתן לשמור על הסדר במוצרים, על ארון, על תחזוקה פשוטה, על ניקיון נוח, ועל גישה טובה לכל אחד מהמוצרים השונים. עם זאת, כמובן שיש לא מעט פרמטרים שישפיעו על הבחירה של מדפים למחסן שלכם. יש סוגים שונים של פתרונות מידוף בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם. אם כך, כיצד תוכלו לבחור בפתרונות אשר יתאימו לכם?

הדברים שבהם נתחשב תמיד בעת הבחירה במדפים למחסן

  • מטרת המחסן – כפי שציינו בהתחלה, אפשר לבחור מדפים למחסן מכל סוג שהוא, אבל חובה לשים לב לסוג המחסן בעת שבוחרים בפתרונות המידוף! יש הבדל בין מדפים שנבחר עבור מחסן ביתי, לבין המחסנים שנבחר עבור מחסן שנותן שירותי אחסון ושירותי לוגיסטיקה מקצועיים. יש פתרונות של מדפי מתכת למשל שיכולים להתאים למחסנים קטנים ובינוניים. ישנם מדפים מודולריים שיכולים להתאים למחסנים כמעט בכל סדר גודל. ישנם מדפים שמתאימים למחסני ענק ומגיעים לגובה רב, וכיו"ב. הבחירה היא אם כן – תמיד לפי המטרה הרלוונטית.
  • מהי שיטת האחסון? – עוד דבר שיכול להשפיע על בחירת מדפים למחסן נוגעת כמובן לבחירה בשיטת האחסון מלכתחילה. מדוע שיטת האחסון היא חשובה? ניקח למשל מחסן שעיקר שימוש הוא כארכיון של תיקים ומסמכים שונים. שם הכל צריך להיות מאורגן בצורה שוויונית, כי הגישה לתיק כזה או אחר יכולה להיות לתיק מכל תקופה שהיא, מבלי שיש תלות בתאריך כזה או אחר – ולכן הגישה צריכה להיות נוחה. במחסנים אחרים, אפשר שהשיטה היא "ראשון נכנס ראשון יוצא" ואז צריך לבחור מדפים למחסן שיאפשרו הוצאה פשוטה מאד של כל מה שנכנס קודם. במחסנים אחרים לעתים עושים הבדל בין מוצרים לאחסון לטווח קצר למוצרים לאחסון לטווח הארוך – ואז יש לבחור אולי במספר פתרונות מידוף שונים.
  • מבנה המחסן – תמיד כשבוחרים מדפים למחסן יש לשים לב כמובן לגודל ולצורה של המחסן עצמו! האם למשל יש במחסן חלונות? במקרה כזה נרצה שהמדפים אולי לא יהיו לידם. האם יש במחסן שקעי חשמל שנמצאים בשימוש? האם יש פתחי אוורור שונים? האם יש מערכות לבקרת טמפרטורה? תמיד נרצה שהמדפים לא יפריעו לכל המרכיבים הללו – ואז יש לבחור במדפים עם הגודל והצור המתאימים.

כדאי תמיד להקדיש זמן הולם לבחירת המדפים שלכם למחסן

מערכות המידוף יכולות לספק לכם פתרונות מעולים לכמה שנים קדימה – ולכן כדאי להשקיע היטב בבחירת. המדפים יכולים להיות הפתרון שפשוט ישנה את כל דרך הניהול במחסן – אבל קודם כל חובה, לחשוב על הצרכים והתנאים במחסן, ורק אז לגשת לבחור.