למה לבחור דק לגינה מסוג איפאה ?

עיצוב הגינה

ברוב הבתים הפרטיים, הגינה היא לא רק מקום בו אנו מגדלים ומטפחים צמחים, אלא היא גם מקום לאירוח ולישיבה עם בני המשפחה. אנו רוצים שהגינה תהיה יפה, בעלת אווירה שמתאימה לנו וכמובן נוחה. אחד הדברים החשובים ביותר בגינה היא המרפסת, כאשר כיום המרפסת הפופולרית ביותר היא הדק.

כל מה שרציתם לדעת על דק לגינה מסוג איפאה –

  • למה בכלל דקים? אם בעבר מרפסות אבן היו הפופולריות ביותר – כולנו רואים, בשנים האחרונות, יותר ויותר גינות בהן מותקנים דקים. דקים הם הפתרון המושלם לגינות. מדובר במבנה בעל מראה קליל ולא כבד אשר משתלב בצורה יפהפיה עם הטבע. האפשרויות השונות הטמונות בעיצוב של דק לגינה מאפשרות משחקים שונים מבחינת עיצוב ואווירה. דקים הם בעצם כלי פשוט המאפשר לקבוע קו עיצובי ואווירה בגינה. דקים הם מאוד וורסטיליים, וניתן לשחק לא מעט עם העיצוב והמבנה שלהם.
  • מה זה דק איפאה? דק איפאה הוא דק אשר עשוי מעץ איפאה. עץ האיפאה הוא העץ החזק והיוקרתי ביותר. מדובר בדק איכותי במיוחד, משתי סיבות עיקריות – חוק העץ והעמידות שלו ומראה עץ האיפאה. היופי בדק האיפאה הוא בגוונים. לכל קורת עץ בדק איפאה גוון מעט שונה, כך שמתקבל דק מרהיב, בעל גוונים רבים המשתלבים יחדיו. היתרון המשמעותי ביותר בדק איפאה הוא העמידות שלו מפני פגיעות פיזיות. רהיט או מתקן עץ הנמצאים בחצר, תחת כיפת השמיים, חשופים תמיד ליותר פגיעות – הן פגיעות פיזיות והן פגעי מזג האוויר.
  • תחזוק דק איפאה – דק איפאה דורש תחזוקה יחסית מינימלית. כל הדרוש הוא לשמן את דק האיפאה אחת לתקופת זמן על מנת שימשיך להחזיק מעמד. שימו לב, חשוב למצוא חומר ייעודי לדק איפאה אשר ישמש אתכם לשימון הדק. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי (לדוגמא, איש המקצוע שהתקין לכם את הדק) בנוגע לחומר השימון המתאים ולתדירות השימון המומלצת.

התקנת דקים

התקנת דקים דורשת מקצועיות וניסיון. בחרו באיש מקצוע המתמחה בהתקנת דקים, מומלץ אף למצוא בעל מקצוע עם ניסיון בבניית דק מהסוג שאתם מעוניינים להתקין בגינה. לאחר ההתקנה וודאו כי אתם מכירים את הוראות התחזוקה.