כל מה שרציתם לדעת על דקים ולא העזתם לשאול

אנחנו פוגשים אותם בכל מקום – בחצרות בתים של חברים, בגני אירועים, ואפילו בגני ילדים לפעמים – אבל מהם בעצם הדקים ומדוע הם מהווים שיטה בולטת כל כך לריצוף חיצוני? דקים הם כידוע קורות עץ אשר משמשים אותנו כדי לקבל מראה מיוחד מאד – אין ספק שהמראה של העץ הטבעי שמשתלב ביחד עם העיצוב הכללי בחוץ, נותן תחושה נעימה במיוחד. יש כמובן כל מיני נקודות חשובות הקשורות לדקים שחשוב לדעת, בכדי שתוכלו לבחור בדק המתאים.

מאפיינים ודברים שחשוב לדעת על הדקים

● איזה עץ בוחרים? – כשאתם בוחרים להתקין דקים, השאלה הראשונה שאתם צריכים להידרש אליה, נוגעת לסוג העץ שישמש אתכם. כיום אפשר למצוא דקים שמכינים אותם מלא מעט עצים אפשריים – אורן, מייפל, צפצפה, ועוד עצים רבים. כמובן שלכל עץ יש את התכונות שמאפיינות אותו. יש עצים שעמידים מאד לתנאי מזג האוויר, יש עצים שמגיעים בלא מעט גוונים אפשריים, ועוד. לכן, תמיד שיקלו את הנתונים שחשובים עבורכם, לפני שאתם בוחרים בעץ כזה או אחר.
● איך שומרים על הדקים? – כשאתם מתקינים את הדקים, אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם הוא הטיפול השוטף בהם. הדקים כידוע חשופים ברמה גבוהה לתנאי מזג האוויר. זה אומר שעלינו להקפיד על ניקיון קבוע שלהם, בכדי שהרקמה החיצונית שלהם לא תיפגע. אם מתחילים להופיע כתמים על הדקים, חובה להסיר אותם במהירות עם חומרים שייעודיים לכך. הדבר שומר על הדקים ברמה גבוהה במיוחד, וישמור גם על העמידות שלהם לשנים הבאות.
● איך העץ שומר על עצמו? – אם דקים עשויים מעץ, איך העץ לא נהרס? העץ הרי חשוף לשמש ולגשם גם יחד, ואלו ידועים כמי שבדרך כלל עלולים לפגוע בעץ באופן ישיר. אולם הדקים עוברים עיבוד מיוחד, ונעשה גם שימוש בעצים מזנים מתאימים לכך. לרוב, העץ פשוט יתרחב ויתכווץ בהתאם, כדי להתאים את עצמו לתנאי האקלים בחוץ.

ומה עם המחיר שלהם?

ההתקנה של הדקים כמובן באה עם מחיר, ואתם צריכים לחשב כמה דברים במקביל כדי להבין האם הצעת המחיר היא הוגנת. ככל שהעץ הוא עמיד יותר ונדיר יותר – כך אפשר לצפות שמחיר ההתקנה יעלה.

דקים
Old color wooden texture background.