כל הסוגים של פרקטים לעיצוב הבית – מדריך

parquet texture

אי אפשר להתעלם מהנוכחות האסתטית של משטחי עץ טבעי או סינתטי. פתרונות ריצוף אלו הפכו בשנים האחרונות להיות חלק בלתי נפרד משיקולי העיצוב של אנשי מקצוע, אדריכלים, קבלנים ולקוחות פרטיים.

 אך על אף היתרונות של ביקוש גבוה והיצע מגוון, התעוררו לא מעט בעיות הקשורות לבחירה נכונה של פרקטים למטרות עיצוב הבית. לא כולם מכירים את סוגי המשטחים השונים, את ההבדלים ביניהם ואת העצות המבטיחות התאמה אופטימאלית לדרישות הדקורטיביות.

כיצד בוחרים את המשטח האידיאלי?           

כל לקוח יכול לבחור את משטח הריצוף האידיאלי עבורו תוך התחשבות בשיקולים הבאים:

–          עמידות

–          מגע

–          מראה וצבע

–          עלות לטווח ארוך

כל משטח והמאפיינים שלו

אלו המשטחים העיקריים שכדאי להכיר לפני שבוחרים לעצב את הבית מחדש עם פתרונות ריצוף מתקדמים:

א. עץ – זהו הסוג הפופולארי והותיק הכולל פרקט עץ גושני ועץ שכבתי. את הגימור של העץ מבצעים באמצעות לכה מיוחדת. המטרה של הגימור היא למנוע חדירה של שבבי עץ אל הרגליים או אל הריהוט. ניתן לבחור בין גימור לכה לבין גימור שמן על בסיס פרמטרים כמו מחיר, עמידות ומרקם.

 משטחי עץ יקרים יותר מהתחליף הסינתטי וחובבי איכות הסביבה לא תומכים בהם, אך הם מתאימים לבתים בעיצוב מסורתי ולמקומות אינטימיים וחמים.

ב.  למינציה – אלו משטחים סינתטיים המיוצרים באופן תעשייתי ותוך הגדרה מדויקת של מאפיינים ותכונות. טווח המחירים שלהם רחב יחסית אולם הם זולים מהאפשרות הראשונה של עץ טבעי. פרקט למינציה מתאים למי שרוצה לחסוך בעלויות מבלי לוותר על המראה החיצוני והדקורטיבי של הבית. עם זאת, חשוב להיזהר ממשטחים זולים במיוחד היות והם נוטים לייצר נזקים בלתי הפיכים ולא מעט הוצאות.