כך תדעו מתי אתם צריכים להחליף מזרון

הדרך הטובה ביותר לדעת מתי אתם צריכים להחליף מזרון היא באמצעות מעקב אחר בעיות שינה. הנה מספר בעיות שמהוות אינדיקציה מצוינת:

א. כאבי גב וצוואר – פתרונות שינה אורטופדיים אמורים למנוע מכם כאבי גב, צוואר ועמוד שדרה. אם אתם קמים עם כאב בגב העליון או התחתון, בצוואר או באיזור השכמות, סביר להניח שהבעיה נובעת מתנוחה לא נכונה. ההמלצה הרפואית היא להחליף משטח ולספק תמיכה טובה יותר למערכות הגוף, השלד, השרירים והעצמות.מזרן

ב. רמת השינה – מזרון לא תקין ימנע מכם שינה רצופה. רמת שינה נמוכה, קשיים בהתעוררות או לחילופין היעדר שעות שינה רצופות, הן כולן בעיות המעידות על תופעה חמורה של חוסר בתמיכה אורטופדית. עליכם להיות עירניים לבעיות כאלה ולהגיב מהר כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים לגוף ולנפש.

ג. קושי להירדם – כמות הזמן שאותה אתם צריכים להשקיע על מנת להירדם מעידה על הצורך בהחלפת מזרון. שימו לב לכך שיהיה לכם קשה להירדם כל עוד אתם ישנים על משטח שאינו מספק את התמיכה הרצויה. זמן ההירדמות הממוצע עומד על 7-14 דקות ובטווח של יותר מ-20 דקות כדאי כבר לפנות לטיפול יסודי בבעיה. עם זאת, בדקו את זמן השינה תוך נטרול מוקדי הפרעה חיצוניים כגון תאורה, רעש, טמפרטורות וכדומה.

התאמה אישית של פתרונות שינה

מלבד האמור לעיל, כדאי להחליף מזרון אם עברו יותר מ-8 שנים מאז שקניתם אותו. זו התקופה הממוצעת שבה פתרונות שינה מפסיקים לתמוך בעמוד השדרה ולספק לגוף את הצרכים שלו במהלך הלילה. שימו לב שלאחר ההחלטה על החלפת מזרון, אתם צריכים לבצע התאמה אישית המבוססת על סדר עדיפויות, משקל, גיל וההיסטוריה הרפואית שלכם.

אל תסכימו לבחור פתרונות שינה שלא מתאימים לכם באופן אישי. קחו בחשבון את ההשפעה של המשטח על איכות החיים, על רמת העירנות שלכם בבוקר ועל הריכוז בעבודה ובחיים האישיים. בררו אילו סוגי מזרונים קיימים עוד לפני שאתם מגיעים לאולם התצוגה והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.