כיצד נתאים את חדר הרחצה עבור ילדים קטנים?

האם הצטרפו אליכם לאחרונה ילדים קטנים למשפחה? אם לא עברתם דירה, הרי שכעת אתם צריכים להתאים מחדש את החדרים עבורם, והדגש החשוב ביותר הוא חדר הרחצה. מדוע יש לעשות התאמות? כי אחרת חדר הרחצה עלול להיות לא נוח עבורכם ועבור הילדים, והוא אף עלול להוות מפגע בטיחותי מבחינות שונות. אם כך, כיצד נוכל לבצע את ההתאמות השונות? הנה כמה דברים שבהחלט אפשר להקפיד עליהם:

הדרך להתאמת החדר

  • ריצוף מתאים – קודם כל, צריך לוודא שהריצוף מתאים והוא לא חלקלק מידי. אל תשכחו שהילדים נוטים יותר להחליק מהמבוגרים. לכן, כדאי לשדרג את הריצוף לגרניט פורצלן, במידה והוא לא קיים. יש היום גם פרקטים מיוחדים עמידים במים שיכולים להתאים, כי הם אינם חלקים מטבעם. במידה ואין הדבר אפשרי – נסו לפחות להציב משטחים נדבקים לריצוף שהם נוגדי החלקה בסמוך למקלחת או לאמבטיה.חדר רחצה
  • התקינו אמבטיונים – מבחינת הפתרון לרחצה, מומלץ בחום להתקין אמבטיונים בתוך החדר. מדוע דווקא אמבטיונים? האמבטיון הוא הפתרון האולטימטיבי. מצד אחד זוהי אמבטיה לכל דבר – ולכן נוח מאד לקלח בה את הילדים כשהם קטנים. מצד שני, אמבטיונים כוללים גם סגירת זכוכית עם דלת. זה אומר שבהמשך כשהילדים יגדלו הם יוכלו להשתמש באמבטיה כמקלחת – מה גם שאם זה חדר הרחצה היחיד בבית, אתם יכולים להשתמש כעת באמבטיונים בתור מקלחת. זהו הפתרון החסכוני ביותר והיעיל ביותר.
  • האם להתקין דברים בגובה נמוך – לא בהכרח! יש מי שנוטה להתקין הכל לפתע בחדר הרחצה בגובה של הילדים. אבל זה נכון רק אם אתם בקרוב עוברים דירה. אם אתם נשארים לאורך שנים – קחו בחשבון שתוך כמה שנים הילדים צומחים, ולכם זה בטח לא יהיה נוח. במקום סתם לשנות את המעמד של המגבות, ספקו לילדים שרפרף מגביה מתאים.

עם ההתאמות הרחצה תהא מהנה

זה ידוע שיש ילדים שפחות אוהבים ללכת לאמבטיה ולהתרחץ, אבל אם תוכלו ליצור עבורם סביבת רחצה נעימה יותר, מהנה יותר ובטוחה יותר – גם הרחצה באמבטיון תהפוך להיות נעימה יותר באופן משמעותי.