כיצד מנקים רהיטי בד ונמנעים מפגיעה בבד?

כשיש לנו רהיט שמתלכלך בבית, הניקיון שלו הוא פשוט למדי – לוקחים מטלית רטובה, קצת חומר ניקוי, עוברים חזק, והלכלוך מוסר. אבל כשרוצים לדעת כיצד מנקים רהיטי בד, מבינים שיש כאן אתגר מסוים. יש כאן מלכוד, משום שיש סכנה שאם נשפשף את הבד חזק מידי, לא רק שלא נצליח לנקות את הרהיט – אלא אולי אף נטמיע את הלכלוך חזק יותר בתוכו, וכך נגרום לעובש ולהתפוררות מבפנים. אם כך, כיצד מנקים רהיטי בד בצורה זהירה ואחראית, אך גם כזו שתוכל להעלים היטב את הלכלוך?

 

כמה כללים לניקוי יעיל של רהיטי הבד

  • מה לא לעשות – נתחיל קודם כל מהשאלה איך לא מנקים את רהיטי הבד. ראשית, לא שופכים מים, לא משפשפים חזק, ובוודאי שלא משתמשים בחומרי ניקוי כלליים. אם אתם רוצים פתרון יעיל לכתמים קשים, רכשו חומר ייעודי לניקוי בדים, ובוודאי אל תשתמשו בחומרים שהשתמשתם בהם לניקוי של רהיטים מעץ או מפלסטיק.ניקוי רהיטי בד
  • מטלית וסבון – אם רציתם לדעת כיצד מנקים רהיטי בד, כדאי שתדעו שעליהם להצטייד מראש במטלית לחה (לא רטובה!) וכן בסבון כלים. סבון הכלים הוא חומר יעיל משום שבכמויות קטנות הוא לא פוגע בבד, והוא יכול להסיר את רוב הכתמים הרגילים שנשפכים על רהיטי הבד – בעיקר כתמי שומן למיניהם, וכן שאריות של מזון ומשקה ומים שנשפכים. מרחו מעט סבון כלים, ושפשפו בעדינות (!) עם המטלית הלחה, עד שהכתם מתחיל להיעלם. אם הוא לא נעלם לא משפשפים חזק יותר – אלא פונים לשירותי ניקיון.
  • מה קורה כשיש כתמים בעייתיים מאד? – יש מקרים שבהם נרצה לדעת כיצד מנקים רהיטי בד מלכלוכים עקשניים ובעיתיים מאד. המקרה הקלאסי הוא של כתם דיו על הספה, אך גם כתמי דם והפרשות שונות עלולים להיות בעיתיים מאד, ועלולים להותיר סימן נצחי. רצוי במקרים הללו לפנות לניקוי מקצועי.

 

הכי חשוב – לא להיבהל

לפעמים כשיש כתם עקשן מאד על הרהיט שלנו, אנחנו נבהלים שמא הוא לא ירד לעולם. חשוב מאד להירגע. תמיד יש פתרון יעיל לכתם, ובמקרה הכי גרוע – אל תעשו פעולות פזיזות ופנו לאיש מקצוע.