כיצד מטבחים מודרניים יכולים לכלול בתוכם פרקט?

מטבחים מודרניים
מטבחים מודרניים

בבואנו לסקור את השילוב בין המטבחים המודרניים, לבין ריצוף באמצעות מטבחים מודרניים, עושה רושם שיש שני אתגרים מרכזיים. הראשון שבהם הוא הפרקטי – אנו רגילים לחשוב על הפרקט בתור שיטת ריצוף רגישה במיוחד לרטיבות וללחות, וכיצד הדבר משתלב בסביבת המבטח שיש בה כל כך הרבה נוזלים וחום? האתגר השני הוא אתגר עיצובי. הפרקט נתפש לא פעם כמי שמעניק מראה מאד כפרי וטבעי לבית, בעוד שהמטבח המודרני הוא בעל מראה הייטקיסטי יותר – רובוטי כמעט אפשר לומר. אז איך הדברים משתלבים? התשובה היא שהאתגרים הללו הם כל ללא אתגרים, ואלו יותר מיתוסים מאשר מקרים מציאותיים!

השילוב המושלם בין המטבח לפרקט

  • עמידות ואיכות – קודם כל, נסלק את הטענה הפרקטית. אין שום בעיה להתקין מטבחים מודרניים במטבחים מודרניים, או עבור מטבחים מעוצבים בכלל. הפרקטים של הדור החדש, עמידים לחלוטין מפני סכנה של חדירת מים או רטיבות. יש להם שכבות בידוד מיוחדות, והגימור האיכותי שלהם מאפשר למנוע חדירה של רטיבות. נכון שאם תשפכו עליהם חמישים דליי מים אולי הם ייפגעו – אבל טפטוף של מים מהכיור או נזילה מהמדיח לא אמורים לפגוע בפרקט בכלל.
  • עיצבו – ומה בנוגע לעיצוב של הפרקטים? התשובה היא שהיום אפשר לנצל את המראה המיוחד של מטבחים מודרניים ודווקא לשלב אותם עם המטבח המודרני. כך למשל, השימוש בקורות עץ בעלות מראה גס וכהה, יכול להשתלב בצורה נהדרת עם מטבחים מודרניים שבהם הצבע הלבן שולט, וליצור מראה בולט שאי אפשר להתעלם ממנו. זו כמובן רק הצעה אחת לשילוב – ויש עוד מגוון רחב של אפשרויות.

השילוב הטוב ביותר שיש

אם כן, בכדי לסכם את הסוגיה, נראה כי דווקא השילוב בין מטבחים מודרניים לבין מטבחים מודרניים, הוא שילוב מעולה, ודומה שאם אתם מחפשים ריצוף מוצלח למטבח המודרני שלכם – אזי הפרקט צריך להיות הבחירה הראשונה והברורה מאליה.