טיפים לסגירת המרפסת

מזה כעשרות שנים, הישראלים אוהבים מאד את האפשרות של סגירת מרפסת. ברבים מהבתים בישראל, היו מרפסות פתוחות, והישראלים רצו ליהנות מחדר נוסף בביתם – ולכן סגרו את המרפסת שלהם. כיום, המגמה הזו עדיין נמשכת אם כי בצורה שונה. בעבר הסגירות היו ממש ביצירת חדרים חדשים עם בטון וטיח. כיום לעומת זאת, הסגירות הן איכותיות אך גם קלות מאד להקמה – תוך שימוש בלוחות זכוכית, פרופילי אלומיניום, ועוד. אז מה כדאי לדעת בנושא?

סגירת המרפסת – המטרות, הביורוקרטיה, ועוד פרטים

  • איזה חדר נשים במרפסת הסגורה? – כאשר מבצעים סגירת מרפסת, אפשר לנצל את הסגירה הזו לכמה מטרות שונות. יש מי שמשתמשים בסגירה של המרפסת על מנת ליצור סלון שיהיה גדול ומרווח יותר, עם יותר מקום לאורחים שלהם. אחרים משתמשים במרפסת הסגורה דווקא בתור חדר משחקים עבור הילדים שלהם. אחרים ישתמשו במרפסת הסגורה בתור מקום לגידול צמחים, ויש אחרים שיראו בחלל הזה הזדמנות מצוינת ליצור חלל אחסון נוח במיוחד – או אפילו חדר עבודה.
  • התהליך הביורוקרטי – אל תשכחו שאם אתם רוצים לבצע סגירת מרפסת, הרי שעליכם לפתוח בתהליך שהוא לא רק של עבודה ושכירת אנשי מקצוע – אלא גם בתהליך ביורוקרטי שבסיומו הרשות המקומית תאשר לכם את הסגירה. בשנים האחרונות ישנה נטייה להקל את הנושא הזה כדי לאפשר לאנשים לבצע סגירה מהירה יותר. יש לפנות בכל מקרה לוועדת התכנון ברשות המקומית שבה אתם גרים, ולהגיש את הבקשה ההולמת. ברוב המקרים, אם מגישים את התכנית המתאימה דרך אנשי המקצוע – הסגירה תאושר.
  • למי פונים בעצם? – רצוי מאד לפנות לאנשי מקצוע שיש להם ניסיון רב בסגירת מרפסות. פעמים רבות, אנשי המקצוע בתחום של עובדות אלומיניום, יוכלו לתכנן עבורכם סגירת מרפסת מכל היבט – החל מהתכנון הראשוני, ועד להקמה עצמה ואף הליווי הביורוקרטי.

סגירת מרפסת

כדאי מאד לבחון כמה וכמה דוגמאות

נכון להיום, אין בהכרח דרך אחת לסגור מרפסת, והיא אף יכולה להיראות שונה מאד, בהתאם לסוג הבחירה שאתם תבחרו. לכן, חשוב לשמור על ראש פתוח, ולנסות לבחון כמה שיותר אפשרויות, כדי שתמצאו את הנוסחה המנצחת לסגירת המרפסת שלכם.