טיפים לבחירת ריהוט לחדר כספות

בלא מעט בתי עסק וארגונים בישראל, ישנו לפחות חדר כספות אחד. בין השאר נוכל למצוא את חדרי הכספות בבנקים, בחברות אבטחה (שם שומרים את הנשקים), וכן בעסקים גדולים, שבהם ישנם נכסים יקרים בכמות גדולה, עד כדי כך שיש צורך בחדר שלם. השאלה היא, כיצד מרהטים בצורה ראויה את חדרי הכספות? איזה ריהוט בכלל צריך להיות שם? האם יש חשיבות בבחירת העיצוב לרהיטים בחדר הספות או שזה פונקציונלי בלבד? בואו ונבין מהם הדגשים לבחירת הריהוט המתאים, על מנת שתבחרו גם אתם את הריהוט הטוב ביותר.

ריהוט חדר הכספות

הדגשים הנכונים לבחירת הרהיטים

  • שולחנות עבודה – קודם כל, כשבורחים ריהוט לחדרי כספות, חובה להתייחס לשולחנות העבודה. רצוי שבחדר הכספות יהיה לפחות שולחן עבודה אחד – שכן מעת לעת יש צורך לעבוד גם בתוך חדר הכספות, ולא תמיד הוא בהכרח נעול כל הזמן. יש לדאוג לשולחן שיהיה גדול ויציב דיו. מבחינת חומרי הגלם, יש לכם מגוון רחב יחסית של אפשרויות. אפשר לבחור בשולחן מעץ מלא, בשולחן מזכוכית, ואפילו בשולחנות מיוחדים מפלסטיק שקוף. עם זאת, כדאי לא לבחור בעיצוב מצועצע מידי לשולחן – בכל זאת מדובר על חדר שכולל פריטים רגישים במיוחד, והשולחן אמור לשדר מקצועיות, יציבות ואחריו, ואף שמרנות במידה מה.
  • מגירות – לעתים בתוך חדר הכספות, יש צורך במערכת שלמה של מגירות. מדוע יש צורך במערכות של מגירות עבור החדר? בין השאר כי שם שומרים כל מיני אמצעי בטחון שונים – למשל מפתחות מאסטר לכספות, ועוד אמצעים אחרים. יש לדאוג כי מערכת המגירות לא תהיה ישר בכניסה לחדר הכספות, ורצוי שהיא גם לא תחסום את הגישה. כלל, הצבה של מערכת המגירות בצב היא רעיון מוצלח למדי, ואפשר גם לשלב אותה עם השולחן שמוצב באחד מהאזורים בחדר הכספות. ניתן לבחור במערכות של מגירות מעץ, אך אם מחפשים מערכת ניידת אפשר גם לבחור במגירות ממתכת למשל, או מחומר דמוי עץ.
  • ספות – יש מי שרוצים להציב בחדר הכספות שלהם מערכת של ספות. מדוע? לעתים אנו מקשרים בין חדרי כספות לבין תחושה של עושר, ואם אתם גוף שמעניק שירות מיוחד לאנשים עם ממון רב ויש לכם גם חדר מיוחד עבורם עם הכספות – אתם צריכים שהחדר עצמו יעוצב בטוב טעם. לכן, יש לדאוג לכך שבחדר הכספות תהיה לפחות מערכת אחת של ספות. מערכת הספות מאפשרת למבקרים לשבת בנינוחות ובצורה ראויה, והיא משדרת מסר הולם של יוקרה ושל מקצועיות.

 

מה עם רהיטים נוספים?

באופן עקרוני, הריהוט שבוחרים לחדרי הכספות הוא ריהוט מינימלי יחסית. בחדר הכספות – הכספות מדברות בעד עצמן, ולרוב גם אין צורך לשהות במקום זמן רב מידי. עם זאת, הרשו לנו רק להדגיש בכל זאת כי על אף שהריהוט הוא מינימלי – הרי שבכל זאת יש בו צורך.