חידוש רהיטים בכל מחיר

חידוש רהיטים – האמנם נבצע אותו תמיד?

אם הגעתם לכאן, כנראה שגם אתם מודעים לאחד הטרנדים החזקים ביותר בשנים האחרונות ,הלא הוא הטרנד של חידוש רהיטים ישנים. מדובר על מגמה שהולכת ומתפתחת, והיום אנשים רבים ויתרו לגמרי על הרעיון של רכישת רהיטים חדשים, והם נמצאים ממש בבולמוס של חידוש רהיטים. אין ספק שמדובר על פתרון נהדר שיכול להיות משתלם מבחינה כלכלית – וגם עוזר לכם לשמור על רהיטים שנקשרתם אליהם ברמה הרגשית. אולם, האם זה תמיד משתלם וכדאי שנלך על החידוש בכל מחיר? בואו ונראה איך זה עובד בפועל.

לבצע חישוב מדוקדק לפני שמחדשים רהיטים

● האם בכל מחיר יש לעשות חידוש רהיטים? – התשובה היא חד משמעית לא! חידוש רהיטים ישנים חייב להתבצע בתנאי שהוא באמת יהיה משתלם מבחינתכם. אם אתם תגלו בהמשך שזה דורש מכם המון זמן וכסף, אולי זה לא כזה טוב, ונפרט על כך בהמשך. מה שחשוב להבין מבחינה זו היא שגם אם יש לכם רהיט שנראה מאד יפה או מאד מיוחד, לא תמיד בטוח שהחידוש שלו יהיה הפתרון הטוב ביותר. מהצד השני, שלא תחשבו שזה רעיון שכדאי תמיד לוותר עליו – ולפעמים זה דווקא רעיון מאד משתלם. כמו בהמון מצבים אחרים בחיים – צריך פשוט לבחון כל מקרה לגופו.

● באילו מצב כדאי ואף עדיף להימנע מחידוש רהיטים  – קודם כל, אם מדובר על רהיט שאתם פשוט לא ממש אוהבים, מה הטעם בכלל לחדש אותו? אם הוא התבלה מספיק, ומעולם לא ממש אהבתם אותו, היפטרו ממנו ורכשו רהיט חדש. כמו כן, חידוש רהיטים איננו מומלץ אם הוא לא משתלם לכם כלכלית – אם מחיר החידוש קרוב מאד למחיר של רכישת הרהיט החדש, חבל להשקיע בכל. מתי זה יקרה? בעיקר אם מדובר על רהיטים שהרכבנו בעצמנו בשעה שקנינו אותם. אלו רהיטים זולים למדי, והמחיר של החידוש שלהם ממש משתווה למחיר הרכישה שלהם, ואף עלול לעקוף אותו! ממילא סביר להניח שתמצאו רהיטים חדשים שנראים בדיוק כמוהם במחיר זהה לחידוש, ולכן כדאי להעדיף את הרכישה.

● באילו מצבים כדאי לעשות רק חידוש רהיטים ולהימנע מקניות מיותרות? – ישנו כמובן מצב הפוך שבו ברור לכם כי חידוש רהיטים ישנים הוא הפתרון הטוב ביותר. הדבר מומלץ קודם כל אם פשוט נקשרתם לרהיט עצמו. לעתים זה רהיט שקיבלתם במתנה מהורה או מסבתא, ויש לו פשוט ערך מיוחד עבורכם וחבל לכם מאד להיפטר ממנו .כמו כן, ישנם מקרים רבים שבהם זה משתלם כלכלית לשמר ולחדש את הרהיט. כך למשל עבור רהיטים שכבר בכלל לא מייצרים היום, על רהיטים שנוצרו בעבודת יד, על רהיטים שנקנו מחנויות שכבר לא קיימות, ובעוד מצבים רבים מספור.

אז מה הדבר שחשוב לזכור בחידוש רהיטים?

הדבר החשוב הוא לא ללכת עם הראש בקיר בשום שלב – לא תהיו בטוחים מראש שתחדשו את כל הרהיטים שלכם, אבל לא תניחו שלא תחדשו שום דבר. השאירו לעצמכם את הגמישות להחליט על כל רהיט ורהיט בנפרד.