התאמת סוג האיטום לשיטת הבניה

חשיבות ביצוע האיטום בהתאמה למבנה

איטום גגות הוא חלק בלתי נפרד מבנייה ומאחזקה של בניינים. האיטום מונע כניסה של רטיבות לבניין. הרטיבות מסכנת את הדיירים במבנה, כיוון שהיא עשויה לגרום להצטברות של עובש או לפגיעה אסתטית במקרה הטוב ולהתפרקות של קירות במקרה הרע. קיימות שיטות מגוונות לאיטום, כאשר לכל אחת יש את היתרונות ואת החסרונות שלה. עם זאת, לא כל שיטה מתאימה לסוגי גגות מסוימים. יש חשיבות עצומה להתאמת שיטת האיטום לשיטת הבנייה, כיוון שגגות מסוימים עשויים להינזק מאיטום עם חומרים כבדים או שהאיטום יהיה לא יעיל על סוגים מסוימים של גגות.

סוגי הגגות ושיטות האיטום המתאימות להם

למרבה המזל, איטום גגות הוא תחום מפותח שמאפשר איטום של כל מבנה. לכל סוג של גג ושל מבנה מתאימה שיטת איטום שונה:

גגות בטון ישרים – גג בטון ישר מאפשר איטום בשיטות מגוונות. גג הבטון הוא עמיד מאוד למשקלים גבוהים ולכן הוא מאפשר לאטום אותו עם זפת. זוהי השיטה הנפוצה ביותר לאיטום גגות, שכן היא זולה ומקנה עמידות טובה. גג בטון ישר ניתן לאטום גם באמצעות יריעות ביטומניות, יריעות PVC ומריחת חומרים אקריליים. כדאי לדעת שהיריעות הביטומניות מהוות כיום את השיטה המתקדמת ביותר לאיטום גגות והן בעלות עמידות גבוהה במיוחד.

גגות משופעים – במידה ומדובר בגג משופע, חשוב לאטום אוטו בשיטות שאינן משאירות אפשרות לסדקים או לחריצים מיוחדים. גג משופע ניתן לאטום באמצעות חומרים משחתיים מיוחדים וגם במקרה זה היריעות הביטומניות מתאימות מאוד.

גגות רעפים – בגגות רעפים האיטום והבידוד מגיעים על פי רוב יחדיו. עבור גגות כאלו קיימים לוחות מיוחדים שמספקים איטום איכותי מפני מים וגם בידוד מפני קור, חום ורעש. ניתן לאטום גגות רעפים גם באמצעות חומרים אקריליים וברוב המקרים גם עם יריעות ביטומניות.

איך מחליטים על שיטת האיטום?

כפי שניתן לראות, לכל סוג של בנייה מתאימות כמה שיטות איטום שונות. ההחלטה על השיטה המתאימה צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע בשיתוף הלקוח. יש להתחשב בגורמים כמו עמידות שיטת האיטום, העלות, צורת הגג ומורכבות הביצוע.