המדריך המלא לתחזוקת מקלחונים

אם יש לכם מקלחון בבית, והרי לרוב האנשים יש מקלחון בבית, חשוב שתתחזקו אותו נכון, על מנת שתוכלו ליהנות ממנו לאורך זמן. אחרי הכול, כדי שיהיה נעים להתקלח, חשוב שהמקלחון יהיה נקי מאבנית, שהדלתות שלו יוכלו להיסגר כמו שצריך כדי שלא תתרחש הצפה בכל פעם שאתם נכנסים להתקלח, ושכל החלקים יישארו במקום ולא יתפרקו, כי זה עלול ליצור מצב מאוד לא נעים. הדברים אמורים, כמובן, לגבי כל הסוגים וכל הדגמים של מקלחוני זכוכית, ולא משנה אם יש לכם מקלחון פינתי, עגול או מרובע, ולא משנה אם הזכוכית שלו היא חלבית או שקופה.

אז איך מתחזקים מקלחוני זכוכית? כל הדרכים הנכונות – לפניכם.

מקלחוני זכוכית
מקלחוני זכוכית

שימון צירים

לא תמיד הדבר נמצא במודעות שלנו, אבל גם לדלתות של מקלחוני זכוכית יש צירים, ואם אנחנו רוצים שהדלתות ייפתחו וייסגרו כמו שצריך – אנחנו חייבים לדאוג לשמן את ציריהן. השימון לא צריך להתבצע כל יום וגם לא כל חודש, אבל טוב יהיה אם אחת לשנה תבצעו שימון יסודי, שיאפשר לכם לדעת שהסיכוי לכך שתישארו עם דלת ביד בפעם הבאה שתיכנסו למקלחון – הוא נמוך יחסית.

ניקוי אבנית

כמעט כל חומר שבא במגע עם כמות גדולה של מים, יפתח אבנית. זה נכון לגבי הקומקומים במטבח, זה נכון לגבי צנרת מים וזה נכון עם לגבי מקלחוני זכוכית. המים שפוגעים בזכוכית כל אימת שמישהו נכנס להתקלח, גורמים, בסופו של דבר, להתגבשות של אבנית על גבי הזכוכית. התוצאה מאוד לא אסתטית, וגם לא מאפשרת לכם לראות שום דבר כשאתם בתוך המקלחת, ולכן כדאי מאוד לבצע ניקוי אבנית יסודי אחת לתקופה. את הניקוי יש לבצע באמצעות חומרים איכותיים בלבד, על מנת שלא תהיה פגיעה בזכוכית ובשאר חלקי המקלחון.

ניקוי הגומי שבין המקלחון לרצפה

אם יש לכם מקלחון זכוכית שיש לו גומי בין הזכוכית לרצפה, חשוב מאוד לנקות גם את הגומי הזה ולשמור עליו, על מנת שלא ייקרע. זאת משום, שאם הגומי הזה נקרע, חדרי האמבטיה שלכם יוצף בכל פעם שתיכנסו להתקלח, וזה לא נעים – בלשון המעטה.

לסיכום – תחזוקת מקלחוני זכוכית צריכה להיות חלק בלתי נפרד מעבודות הניקיון הביתיות, ומאוד לא כדאי להזניח אותה. בסף הכול לא מדובר בעבודה קשה, ובהשקעה של מספר דקות מדי תקופה, אפשר לשמור על מקלחון זכוכית נקי, מבריק ואיכותי, שישמש אתכם לעוד הרבה הרבה שנים. בהצלחה!