האם צריך בידוד תרמי לדודי שמש

את דוד שמש כולנו מכירים וכולנו יודעים עד כמה הפעילות שלו חשובה, אך לא כולנו יודעים מה הוא באמת דורש לפעילות איכותית. מלבד העובדה שכל חלקיו צריכים להיות תקינים הוא גם חייב להיות מבודד, וזה אולי יפתיע אתכם. כיצד מתקבל הבידוד בדוד השמש ולמה הוא בכלל חשוב?

למה צריך לבודד את דוד השמש?

דוד השמש הוא אחד המתקנים החשובים ביותר שיש. הוא נמצא לא רק בבתים אלא גם בעסקים ובמוסדות שצריכים מים חמים בעלויות נמוכות אך כדי לקבל את החיסכון הזה יש צורך לקבל דוד מבודד. דוד השמש חייב להיות מבודד באופן תרמי בכמה מקומות וזאת כדי לשמור על חום המים. בין אם דוד השמש מחמם את המים באמצעות האנרגיה הסולארית דרך קולט השמש ובין אם מדובר על חימום המים באנרגיה חשמלית, אז זה יבוא יותר לידי ביטוי, יש צורך לשמור על הטמפ' שלא תרד.

כיצד מבודדים את דוד השמש?

  • בידוד דוד השמש חייב להתבצע קודם כל במיכל. המיכל הוא זה שקולט את המים וברגע שהוא לא יהיה מבודד החום הרב שנמצא בו פשוט ייצא החוצה. המיכל מבודד בשתי דרכים כאר בראש ובראשונה בין השכבה הפנימית לחיצונית שלו ישנו פוליאוריטן מוקצף. זהו חומר מוכר והוא איכותי מאוד, מה גם שהוא גמיש להתקנה גם במקומות כאלו.
  • פוליאוריטן מוקצף עושה את העבודה בצורה נפלאה אך אם הוא ייחשף לשמש הוא ייפגע, ולכן גם ציפוי דוד השמש צריך להיות מתאים. הוא עמיד, חזק וגם לבן למטרה זו.

יש לבודד גם את הצנרת

אחרי שהבנו שהמיכל של דוד השמש חייב להיות מבודד באיכות הכי גבוהה שיש, יש עוד חלק אחד שצריך להיות מבודד והוא כמובן הצינור. יש מספר צינורות חשובים שמחברים את החלקים במערכת של דוד השמש אחד לשני והם הצינורות בין קולט השמש למיכל דוד השמש וממיכל דוד השמש אל צנרת הבית. בימי החורף הצנרת הזו יכולה לאבד את החום לסביבה הקרה וכך למעשה החימום לא יהיה איכותי. לכם יש צורך להתקין צינורות מבודדים ובמידת הצורך לבודד את התוואי שלהם כדי לשמור על יעילות אנרגטית.

המאמר באדיבות רגומי- בידוד תרמי